Svenska Golfpoddar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

äntligen börjar det finnas rätt så mycket trevligt gällande golfpoddar även på svenska. har dålig koll på utbudet utanför sveriges gränser, nån som har några tips? här är iaf de som jag tycker är trevliga:
https://www.acast.com/golfpodden
Svensktgolfforum.se
http://teeparty.se/
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Fristedt
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2016, 09:11

Kan tipsa om "NO laying up" riktigt bra och rolig golfpodd. Snackar mest om pga touren och lite sköna personliga intrervjuer med bla. Mcilroy och J.T

hittade dem på Acast.
Ha det fint
Driver: Cobra amp cell pro 9,5°
Spoon: Taylormade SLDR 15°
Järn: Nike vr pro blades 3-pw
Wedgar: Mizuno R12 52°, 56°, 60°
Putter: Taylormade white smoke
Hcp: 5,2
Klubb: Bjäre GK :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

djerneborn skrev:äntligen börjar det finnas rätt så mycket trevligt gällande golfpoddar även på svenska. har dålig koll på utbudet utanför sveriges gränser, nån som har några tips? här är iaf de som jag tycker är trevliga:
https://www.acast.com/golfpodden
Svensktgolfforum.se
http://teeparty.se/
Finns få golfpoddar som jag inte har lyssnat på. Söker du något speciellt eller golf över lag?
Pontus20
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 apr 2015, 12:38

Europatouren (European Tour Race to Dubai Golf Podcast) och GolfChannel (GolfChannel.com Monday Scramble Podcast) finns.
Senaste från de två stora tourerna. Dock var det ett tag sen GolfChannel la upp något veckoaktuellt från PGA-touren. Mest intervjuer senaste tiden.
Driver: Cobra BioCell+ 9.5° FW: TM Jetspeed 15° Hybrid: Cobra AMP 19° Järn: Titleist 714 AP2 4-P Wedgar: Titleist SM6 50°, TM Tour Preferred 54°, Mizuno 60° Putter: Bettinardi C-series
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MaxP skrev:
djerneborn skrev:äntligen börjar det finnas rätt så mycket trevligt gällande golfpoddar även på svenska. har dålig koll på utbudet utanför sveriges gränser, nån som har några tips? här är iaf de som jag tycker är trevliga:
https://www.acast.com/golfpodden
Svensktgolfforum.se
http://teeparty.se/
Finns få golfpoddar som jag inte har lyssnat på. Söker du något speciellt eller golf över lag?
Var mer tanke om en generell tråd för Golfpoddar
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har en förkärlek till poddar jag kan lära mig något av samtidigt som jag blir underhållen, därför fastnar jag sällan för podcasts som diskuterar enbart tourer, proffsgolf och så vidare. Däremot finns det ett gäng bra podcast inriktade till att öka kunskapen hos golfare och hjälpa dem med spelet.

18Strong - Började som en podcast riktad mot fysträning för golfare, men har nu utvecklats till så mycket mer. Jeff har nu haft allt från världsledande instruktörer till Major-vinnare och andra extremt kunniga i området som gäster. Det jag tycker är det bästa är att Jeff själv spelar golf på 10 i HCP och kan utifrån det ställa många riktigt bra frågor som gäller hobbygolfare snarare än elitspelare.

Coach Glass Podcast - Förbilagan till 18Strong kan du kalla det. Jason Glass är bland annat utbildare med TPI och arbetar med ett gäng PGA, LPGA, Web.com & Symetra-tourspelare. Dessutom är han fystränare för kanadensiska golflandslaget. Dessutom är han en duktig ståuppkomiker (en jäkla blandning jag vet) så det blir en skön atmosfär där du samtidigt lär dig mycket. Även här är det allt från fysexperter till golftränare och prylnördar.

The Mind Side - Dr Bhrett McCabe är en extremt intressant idrottspsykolog att lyssna på och har en hel del kunskap från många olika idrotter att använda sig utav för att utveckla sin "performance". Det är ingen renodlad golfpodcast men kommer varje avsnitt tillbaka till golfare och du lblir förvånad över vad du kan lära dig från andra idrotter.

Golf Science Lab - Är du golfintresserad är GSL ett måste. Cordie nördar ner sig (lagom mycket) på olika delar inom golfen genom att intervjua några av branschens främsta inom varje område. Drivers, skaft, kinestetisk sekvens, ground reaction force. Ja, härliga nördämnen helt enkelt. Kortare avsnitt dessutom men fullpackade med information.

Därtill finns det ju ett gäng som mer snackar om golfen som spel och är mer underhållande:
No Laying Up - Lite mer humor och sköna intervjuer. Rekommenderas verkligen att följa på Twitter/Instagram.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MaxP skrev:Jag har en förkärlek till poddar jag kan lära mig något av samtidigt som jag blir underhållen, därför fastnar jag sällan för podcasts som diskuterar enbart tourer, proffsgolf och så vidare. Däremot finns det ett gäng bra podcast inriktade till att öka kunskapen hos golfare och hjälpa dem med spelet.

18Strong - Började som en podcast riktad mot fysträning för golfare, men har nu utvecklats till så mycket mer. Jeff har nu haft allt från världsledande instruktörer till Major-vinnare och andra extremt kunniga i området som gäster. Det jag tycker är det bästa är att Jeff själv spelar golf på 10 i HCP och kan utifrån det ställa många riktigt bra frågor som gäller hobbygolfare snarare än elitspelare.

Coach Glass Podcast - Förbilagan till 18Strong kan du kalla det. Jason Glass är bland annat utbildare med TPI och arbetar med ett gäng PGA, LPGA, Web.com & Symetra-tourspelare. Dessutom är han fystränare för kanadensiska golflandslaget. Dessutom är han en duktig ståuppkomiker (en jäkla blandning jag vet) så det blir en skön atmosfär där du samtidigt lär dig mycket. Även här är det allt från fysexperter till golftränare och prylnördar.

The Mind Side - Dr Bhrett McCabe är en extremt intressant idrottspsykolog att lyssna på och har en hel del kunskap från många olika idrotter att använda sig utav för att utveckla sin "performance". Det är ingen renodlad golfpodcast men kommer varje avsnitt tillbaka till golfare och du lblir förvånad över vad du kan lära dig från andra idrotter.

Golf Science Lab - Är du golfintresserad är GSL ett måste. Cordie nördar ner sig (lagom mycket) på olika delar inom golfen genom att intervjua några av branschens främsta inom varje område. Drivers, skaft, kinestetisk sekvens, ground reaction force. Ja, härliga nördämnen helt enkelt. Kortare avsnitt dessutom men fullpackade med information.

Därtill finns det ju ett gäng som mer snackar om golfen som spel och är mer underhållande:
No Laying Up - Lite mer humor och sköna intervjuer. Rekommenderas verkligen att följa på Twitter/Instagram.
Snyggt, Max... nu är veckan räddad...
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

JohanAdministratör skrev:Har ni missat vår egen podd! :o

https://itunes.apple.com/se/podcast/sve ... 61904?l=en
jag skrev ju iaf svensktgolfforum.se :-) är det torsdag nån jävla gång eller?!?
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag bumpar den här tråden från 2017 för det har kommit så många nya svenska poddar senaste året.

Vilka svenska poddar är aktiva och släpper nya avsnitt?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar