Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
PTP71

Spelade min första runda för året på Ängsö GK. 37 poäng och sänkning. Synd på några skitslag på par 5'orna, men min nyinköpta Evnroll ER7 levererade direkt.
Screenshot_20170403-170953.png
Screenshot_20170403-170953.png (110.22 KiB) Visad 8037 gånger
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jimbob

Gick för första gången under 100 slag (99), ett stort steg för en hackare som började spela golf i Maj 2016. :D

Banan ifråga var Flommen nere på Falsterbo, gick 18 hål förra veckan och banan var riktigt bra skick. Började med Birdie, Par, Par, Boogie innan det gick som det brukar gå... Haha.

Men men, det bådar gott och jag ser med tillförsikt fram emot säsongen. Målet är att ta mig ner från hcp 27 till åtminstone hcp 20.
- Callaway XR Driver
- Callaway XR FW4
- Cobra F6 Baffler
- Callaway XR 4" Hybrid
- Srixon Z545 PW-J5
- Cobra Big Trusty 50", 55", 60"
- Odyssey O-Works #7 Tank
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Jimbob skrev:Gick för första gången under 100 slag (99), ett stort steg för en hackare som började spela golf i Maj 2016. :D

Banan ifråga var Flommen nere på Falsterbo, gick 18 hål förra veckan och banan var riktigt bra skick. Började med Birdie, Par, Par, Boogie innan det gick som det brukar gå... Haha.

Men men, det bådar gott och jag ser med tillförsikt fram emot säsongen. Målet är att ta mig ner från hcp 27 till åtminstone hcp 20.
Bra jobbat! På en bana som dessutom är rätt svår va?
Jimbob

JohanAdministratör skrev:
Jimbob skrev:Gick för första gången under 100 slag (99), ett stort steg för en hackare som började spela golf i Maj 2016. :D

Bra jobbat! På en bana som dessutom är rätt svår va?

Tack!

Ja, Flommen är lite knepig men väldigt kul att spela! Det är vatten på mer eller mindre varenda hål och på en del hål löper vattnet längs hela hålet. Det gäller att slå dit man siktar med andra ord... :D Tre boll åkte i drickat vilket i min bok ändå får ses som godkänt.

Annars är det inga större hinder på banan, det är en bana med lika delar links/seaside-karaktär och därmed ingen skog att slå bort sig i. Vattenhindren är i regel ganska grunda så hamnar en boll i drickat så hittar du den oftast.
- Callaway XR Driver
- Callaway XR FW4
- Cobra F6 Baffler
- Callaway XR 4" Hybrid
- Srixon Z545 PW-J5
- Cobra Big Trusty 50", 55", 60"
- Odyssey O-Works #7 Tank
Användarens profilbild
Paradispetter

Säsongens första 9a på hemmaklubben, fullt godkänt resultat även om de kändes som man var överallt på banan Bild

Bild
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
svingit

Poäng 30
Slag 92
Greenträffar (GiR) 2/18
Fairwayträffar 7/15
Puttar 28

Tre första rundorna på stora banan för året har sätt ut så här: 90, 92, 92.
Närspel och puttning är där jag är bäst just nu.
Användarens profilbild
svingit

Poäng 28
Slag 95
Greenträffar (GiR) 5/18
Fairwayträffar 7/15
Puttar 35

Idag var det en tung dag. Enligt vädret skulle det vara uppehåll ute vid Söderby/Skärfeltens, men två första hålen var jobbiga pga kraftigt snöfall så man inte såg när bollen landade. Sen blev det uppehåll till dom två sista hålen, då det började snöa och blåsa igen. Närspel och puttning svajade idag. Långa spelet fanns inte där riktigt och blåsten gjorde redan dåliga slag ännu värre. Birdie på hål 4 och ett snyggt par på hål 16 tar jag med mig iaf.
Spelade med pappas gamla Callaway X12 irons och tänkte att jag kanske kunde spela lite bättre med dessa än med mina Wilson Staff D100 S. Dom gick ungefär lika långt. Bollträffen kändes mjukare, men det gick lika snett, haha ;)
MaxP
Kontakt:

Minns inte sist jag spelade så här många rundor på rad. Ingen upphetsande golf på något sätt. En kul bana men tyvärr dåliga greener på första nio som kostat två-tre slag per runda. Men förhoppningsvis skärper jag mig sista två dagarna.

80 - 2/14 FW 7/18 GIR
78 - 6/14 FW 11/18 GIR
78 - minns inte riktigt statistiken

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Paradispetter

Äntligen lite fåglar som trillar i, hoppas de kan hålla i sig till helgen nu..

Bild
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Paradispetter skrev:Äntligen lite fåglar som trillar i, hoppas de kan hålla i sig till helgen nu..

Bild
Wow! Grymt bra ju!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar