Fikat i sig har jag inget emot att folk tar, det är mer att man tror sig ha en rättighet att gå tillbaka till "sin" plats igen som jag tycker är dåligt.StefanL skrev:Att stanna till och köpa en kaffe och korv, för att ta med sig är inga konstigheter för mig.Hollowind skrev:Intressant snack om fikat tycker jag. Jag tycker det var oväntat hur skeptiska ni var till företeelsen, även om det verkar som att en majoritet av spelarna man hamnar i bollen med (åtminstone på hemmaklubben) verkar vilja ha sin vattenpåfyllning, mobiltitt, macka och kaffe, sen upp på 10:an. Och jag ska inte säga att jag själv säger emot heller, för den delen.
Brukar även jag slå en kik i telefonen och fylla vatten.
Men dom man sett sitter 15-20 minuter och fikar är väl kanske att ta i.
Skerike GK har så att man kan ringa och beställa hamburgare när man står på 9:ans tee, men då är det ju bara upp och hämta den i restaurangen och käka gåendes till 10:an.
Västerås GK har halvtid efter 8:an och det är alltid kö ut till 9:an, som är konstigt då det är ett korthål, så där har man alltid lite extra tid för kaffe och fika om man så vill.
Lämnar du banan för en längre paus så tycker jag att man förlorar sin plats och får snällt slinka in bakom där det finns möjlighet att kliva på.
Minns en runda på Edenhof i Uppsala när jag ställer upp mig på 10ans tee och skall slå men blir avbruten mitt i svingen av ett par skrikande damer som säger att det är minsann deras tur att slå men dom håller på att fika bara. Efter mycket ordväxling (vi var verkligen inte överens ) så fick jag och min spelpartner slå ut om vi var snabba på banan och inte var ivägen för dom. Vi slog ut och sen när vi var på 12ans Tee så hade dom slagit sitt första slag på 10an.