Hollowind skrev:Tycker svingen ser otroligt fin ut för att ha börjat för ett halvår sedan! Har du spelat någon annan sport med klubba och boll tidigare?
Tack för de fina orden! Faktiskt inte, bara lattjat lite innebandy med polare någon gång då och då. Aldrig haft svårt för någon typ av bollsport dock.
26/4-17
Rangedags igen! Vädret var helt strålande runt 19.30-tiden och PRO:n kom ännu en gång med två hinkar smockfulla med bollar till mig. Järnen kändes mycket jämna och även min hybrid (som jag ett tag exkluderat ur mitt spel pga svårslagen) kom igång riktigt hett igår! Kändes fantastiskt. Håller på med en liten svingförändring med min driver för att få rakare spel, när jag väl träffar så är det 110%-igt. Men det händer även att jag duffar och det suger lite, men har bara tränat med den "nya svingen" i 1 timme så kan inte klaga för mycket!

Over all kändes det som riktigt bra och nyttig träning där jag även slängde in lite prickspel (Försökte träffa olika flaggor på rangen) med faktiskt riktigt hyfsade resultat! Det som fortfarande inte riktigt fungerar för mig är mina wedgar.. Jag träffar nästan allt "under" klubban?? Wedgarna är de enda som är standard längd i min bag, kan det ha med saken att göra? Eller är det bara mer troligt att jag inte riktigt löser hur jag ska spela med de?
Känns som att jag inte har en aning om vad jag ska göra innan mitt slag, raka armar och bara pendla?? Eller böja på handlederna och göra det till ett "riktigt slag"?? Sjukt osäker på detta måste jag säga.. Känns som wedgarna förstör mycket av mitt spel just nu. Tips mottages mycket tacksamt!
När jag var klar på rangen började jag packa ihop mina grejer, men suget var ju inte slut där. Så jag tänkte att jag tar några hål på korthålsbanan (trots att solen nästan gått ner

). Första korthålet har blivit avkortat rejält och är idag bara på 35m, men green är riktigt liten så det är ett klurigt hål - lutar även en hel del.
Då händer det! Jag kommer SÅ HÄR nära en Hole-in-one:
Blev så lycklig att jag var tvungen att ringa farsan på FaceTime för att låta honom bevittna detta. Blev faktiskt inte ens arg för att den inte gick i, riktigt härlig känsla, haha!
Inte omöjligt att jag går till rangen idag igen, men helgen är smockad med svensexa m.m. så kan bli svårt att komma ut på banan. Ska försöka klämma in något på söndag/måndag om möjligt.
Tills vidare!