Var idag ute och spelade en runda. Omställningsväder mellan svinkallt och ok varmt. Blåsigt och ett antal minuter vänta på varje hål.
Inledde rundan med kaos på greenerna, fortsatte iof alla 18 men kom lite närmare innan jag behövde putta på slutet. Efter fyra hål hade jag haft ett ok chipläge och 3 biridechanser. Låg då på 4 över par. så het var puttern.
Efter 9 hål var jag +8 och kände mig hopplös. Bestämde mig sen för att gå sista nio på max 1 över. Vilket jag faktiskt lyckades med. Blåste tre birdiechanser från under 4 m och gjorde bogey med ett inspel på 220 m på en par 4... får väl anses ok räddad runda.
79 och +9 totalt är inget att direkt hänga i julgranen men jag kämpade på och lyckades kompensera det övriga spelet så jag faktiskt kunde spela en runda med ok score utan att kunna sänka en putt för fem öre.
Mikaels Golflogg
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa
https://magolfblogg.wordpress.com/
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Så var man igång. Åkte till Stallarholmen för att premiärtävla. Gillar inte hcp-tävlingar så mycket men gillar att tävla mer än jag ogillar dem så är bara att köra. Stallarholmen är en bana som passar mitt spel bra men det var innte alls min dag idag. Wedgarna var kaos och jag lite inte på mig själv i spelet runt greenerna. Puttern vet jag inte vad, men rätt talande bild är att mina medspelare stod och skrattade på 16e green när bollen la sig att vila precis bredvid hål efter att alla trodde att den var i för 15e gången för dagen...
Hade en hel del birdieputtar inom 4 m (de inringade hålen på scorekortet) men det ville sig helt enkelt inte. Det jobbiga var att det verkligen inte fanns något mellanting. Det var antingen mm från birdie eller en kamp för att göra bogey....
De katastrofhål som fanns var väl 6, 13, 15 och 16. På 6an slår jag tre utslag men hittar första bollen på ett riktigt bra läge, har jättechans att spela fram slå in och tvåputta för bogey.. råmissar knacken och lägger mig sämst, knackar sen två gågner till varav båda träffar green och har sen 170 in. missar green slår en härlig chip och bränner en 40 cm putt för 7... Sen en 2m för birdie på efterföljande hål....
11 treputtar jag från 4 m, missar en 30 cm iknack för par.... 12 missar birides precis från 3m... på 13 slår jag förbi green, en jättekonstig chip tillbaka och treputt. Där kände jag nog att luften gick ur lite men försökte ändå. på 14 missar parputten med en cm och på 15 går vi för att cippa in min greenmiss men vi hittar inte bollen, eftersom alla i bollen trodde vi hade den fanns det inte en tanke på att slå en provisorisk. bara knata tillbaka och slå en ny, träffa green och återigen tvåputt från rätt nära... när jag sen slår 16e utslaget i vatten och dessutom missar bogeyputten med mm så vet jag inte om man bara ska skratta eller gråta.
17e missas birdien från 50 cm med mm, parputten på 18 likaså... det var en sån dag helt enkelt....
Det jag tar med mig är att jag stundtals kände att så här bra kan jag väl inte vara med järnen? Då de var många riktigt fina slag. Det är dock det jag tränat hårt och kört mycket med Max. Jag tar med mig det och fortsätter att utvecklas där sen blir det nog lite träningsläger på och runt greenerna de kommande veckorna...
Hade en hel del birdieputtar inom 4 m (de inringade hålen på scorekortet) men det ville sig helt enkelt inte. Det jobbiga var att det verkligen inte fanns något mellanting. Det var antingen mm från birdie eller en kamp för att göra bogey....
De katastrofhål som fanns var väl 6, 13, 15 och 16. På 6an slår jag tre utslag men hittar första bollen på ett riktigt bra läge, har jättechans att spela fram slå in och tvåputta för bogey.. råmissar knacken och lägger mig sämst, knackar sen två gågner till varav båda träffar green och har sen 170 in. missar green slår en härlig chip och bränner en 40 cm putt för 7... Sen en 2m för birdie på efterföljande hål....
11 treputtar jag från 4 m, missar en 30 cm iknack för par.... 12 missar birides precis från 3m... på 13 slår jag förbi green, en jättekonstig chip tillbaka och treputt. Där kände jag nog att luften gick ur lite men försökte ändå. på 14 missar parputten med en cm och på 15 går vi för att cippa in min greenmiss men vi hittar inte bollen, eftersom alla i bollen trodde vi hade den fanns det inte en tanke på att slå en provisorisk. bara knata tillbaka och slå en ny, träffa green och återigen tvåputt från rätt nära... när jag sen slår 16e utslaget i vatten och dessutom missar bogeyputten med mm så vet jag inte om man bara ska skratta eller gråta.
17e missas birdien från 50 cm med mm, parputten på 18 likaså... det var en sån dag helt enkelt....
Det jag tar med mig är att jag stundtals kände att så här bra kan jag väl inte vara med järnen? Då de var många riktigt fina slag. Det är dock det jag tränat hårt och kört mycket med Max. Jag tar med mig det och fortsätter att utvecklas där sen blir det nog lite träningsläger på och runt greenerna de kommande veckorna...
- Bilagor
-
- Tävling stallarholmen.jpg (158.47 KiB) Visad 7421 gånger
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Det är så tungrott dom dagarna puttarna inte faller i..
Men 6:e hålet är ju verkligen ett sånt hål allt kan gå åt helvete på. Jag och Hollowind stod på tee bra länge innan man förstod vart man skulle slå. Rätt rolig bana annars där man kunde antingen ladda på eller spela smart.
Men 6:e hålet är ju verkligen ett sånt hål allt kan gå åt helvete på. Jag och Hollowind stod på tee bra länge innan man förstod vart man skulle slå. Rätt rolig bana annars där man kunde antingen ladda på eller spela smart.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish

Jag har inte haft sådär jättemycket problem på det hålet. Men nu brakade det loss åt fel håll.Erikxson skrev:Det är så tungrott dom dagarna puttarna inte faller i..
Men det är bara att bryta ihop igen... och igen
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Vi hade aldrig spelat hålet så det såg väldigt konstigt ut från tee. Men när man kom fram såg man mer hur man skulle spelat. Lika med hål 5 var det svårt att veta hur mycket av skogen man skulle gena över.Mikael316 skrev:Jag har inte haft sådär jättemycket problem på det hålet. Men nu brakade det loss åt fel håll.Erikxson skrev:Det är så tungrott dom dagarna puttarna inte faller i..
Men det är bara att bryta ihop igen... och igen
Ja det är väl det

Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g

Jadu, funkar inte puttningen eller närspelet så är det svårt att få bra score men tvärtom funkar ju bättre. Konstigt det där, bara bryta ihop och komma igen
!

Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1
Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1
Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Har helt plötsligt blivit rädd för att slå wedgar runt green vilket är tråkigt då jag alltid sett det som min absoluta styrka! På 9 greenmissar slår jag totalt 14 chippar... vilket är väldigt talande för min känsla.. båda mina dubbelbogeys spenderar jag 3 chippar per hål... allt annat än godkänt.
bara fortsätta harva på förhoppningsvis släpper det snart. Har aldrig känt mig så nära att passera den där tröskeln som 4.5 barriären inneburit för mig!
bara fortsätta harva på förhoppningsvis släpper det snart. Har aldrig känt mig så nära att passera den där tröskeln som 4.5 barriären inneburit för mig!
- Bilagor
-
- Runda 4-5.jpg (114.95 KiB) Visad 7368 gånger
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Idag lossnade det lite. +6 med första 9 på par. Det enda riktiga misstaget var en pushad järn 4 out, vet inte riktigt vad som hände där. Men sista 9 var lite mer off inte riktigt med. Men har 4 puttar som stannar kort i linje och en out sista 9 så finns ju definitivt mer att hämta!
Kan slänga upp ett scorekort senare om det är så.
Imorgon är det tävlig, foursome match! Ska bli sjukt kul!
Kan slänga upp ett scorekort senare om det är så.
Imorgon är det tävlig, foursome match! Ska bli sjukt kul!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Spelade foursome match igår. Vi förlorade på 19e efter att ha tappat ledningen på 18e där vi dessutom hade slag på våra motståndare. Både 18 och 19 gav vi till motståndarna innan vi ens kommit fram till green.
Jag hade nog inte den bästa av dagar men höll mig ändå rätt stabilt med. Min spelkompis hade en allt annat än bra dag med de långa slagen, rakt vänster i push eller shank. Vilket fortsatte även på rangen när han ville slå bort det.
Överlag spelade inget av lagen bra och många av hålen vanns på par ibland även bogey.
Foursome är en tuff spelform och börjar man som min kamrat slå dåliga slag kan det lätt rusa iväg då man aldrig kommer in i någon form av rytm.
Nu blir det några dar vila då jag har en hel del plugg och det passar ju väldigt bra med kallfronten som drar in i veckan. Kommer förhoppningsvis iväg och kan träna lite grann men annars kanske det är skönt att ta det lite lugnt. Har spelat nästan 18 hål om dagen sen i måndags
Jag hade nog inte den bästa av dagar men höll mig ändå rätt stabilt med. Min spelkompis hade en allt annat än bra dag med de långa slagen, rakt vänster i push eller shank. Vilket fortsatte även på rangen när han ville slå bort det.
Överlag spelade inget av lagen bra och många av hålen vanns på par ibland även bogey.
Foursome är en tuff spelform och börjar man som min kamrat slå dåliga slag kan det lätt rusa iväg då man aldrig kommer in i någon form av rytm.
Nu blir det några dar vila då jag har en hel del plugg och det passar ju väldigt bra med kallfronten som drar in i veckan. Kommer förhoppningsvis iväg och kan träna lite grann men annars kanske det är skönt att ta det lite lugnt. Har spelat nästan 18 hål om dagen sen i måndags
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Är ibland riktigt frustrerande det här spelet. Vann en månadscoachning med max och fick ett strålande program som jag övat på. Har nog aldrig tränat så här mycket eller varit så seriös med allt jag gör i golfen. Känner dock att nästan går åt fel håll... börjat få nå skit med träklubban så blir bajsnödig så fort jag tar fram den. Flaxar med klubbor och annat, svingen känns jättebra för att senare braka satan.
Vet att det är mitt huvud som felar men generellt känns det jobbigt när man jobbar riktigt målmedvetet och det nästan känns som att man blir sämre...
Nån gång kanske det lossnar och vädret gör ju att det fortfarande känns som försäsong. Men mitten på maj känns som att det borde sitta lite mer då...
Vet att det är mitt huvud som felar men generellt känns det jobbigt när man jobbar riktigt målmedvetet och det nästan känns som att man blir sämre...
Nån gång kanske det lossnar och vädret gör ju att det fortfarande känns som försäsong. Men mitten på maj känns som att det borde sitta lite mer då...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa