Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikael316

djerneborn skrev:
JohanAdministratör skrev:Vi hann inte podda ikväll så det blir imorgon bitti, vi ska prata svingförändringar.
Vad har ni för input eller idéer kring det?

Världens onödigaste? Kaymer?
Har ni testat själva? Vad tycks?
Luke Donald måste ju vara med och konkurrera...
Tänkte precis samma. Men det visar väl ändå att de alltid vill bli bättre. Går ju inte bäst jämnt dock
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
djerneborn

Mikael316 skrev:
djerneborn skrev:
JohanAdministratör skrev:Vi hann inte podda ikväll så det blir imorgon bitti, vi ska prata svingförändringar.
Vad har ni för input eller idéer kring det?

Världens onödigaste? Kaymer?
Har ni testat själva? Vad tycks?
Luke Donald måste ju vara med och konkurrera...
Tänkte precis samma. Men det visar väl ändå att de alltid vill bli bättre. Går ju inte bäst jämnt dock
det är ju lätt att döma ut de som gör svingförändringar när det redan är världsspelare, men den drivkraften att hela tiden bli bättre (hur man nu ska bedömma det) är ju det som tagit dom till världstoppen men samma kraft kan ju också göra att man jagar förbättringar som i själva verket inte behövs
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

stevvee

Topp avsnitt igen. !
Kul reflektion angående konsekvens med scorer
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Enannantanke

stevvee skrev:Topp avsnitt igen. !
Mja jag tycker de gravt missförstått statistik när man påstår att Jason Day inte är konsekvent för att han har scorer mellan 62-82. Hur tror ni fördelningen 62-66 67-76 och 77-82 ser ut? 10 % 85 % och 5 % är min gissning. Är man inkonsekvent när 5 % av ens rundor leder till missad cut?
När gemene man pratar om att bli mer konsekventa betyder inte det jämnare scorer på bekostnad av antal slag, utan jämnare och lägre scorer där man framförallt tar bort katastrofrundorna. Alltså, mer konsekvent bollträff/bollbana. Finns ingen som säger "jag brukar scora 83-94 men vill skulle hellre scora exakt 87 varenda gång så jag är konsekvent... "
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee

Enannantanke skrev:
stevvee skrev:Topp avsnitt igen. !
Mja jag tycker de gravt missförstått statistik när man påstår att Jason Day inte är konsekvent för att han har scorer mellan 62-82. Hur tror ni fördelningen 62-66 67-76 och 77-82 ser ut? 10 % 85 % och 5 % är min gissning. Är man inkonsekvent när 5 % av ens rundor leder till missad cut?
När gemene man pratar om att bli mer konsekventa betyder inte det jämnare scorer på bekostnad av antal slag, utan jämnare och lägre scorer där man framförallt tar bort katastrofrundorna. Alltså, mer konsekvent bollträff/bollbana. Finns ingen som säger "jag brukar scora 83-94 men vill skulle hellre scora exakt 87 varenda gång så jag är konsekvent... "
Nej så är det väll men bara kul att se att dom ibland också kan få djupa dalar.
Jag tror på att om man visar sådan statistik kommer göra att golfare lär sig hantera dålig runda på ett bättre sätt.

Och sen även förstå att har man säg 16 i hcp så kommer man kanske ibland skjuta en hög 90 men det är okej.
Det är det nog många idag som inte tror är okej när man har 16 hcp.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Ny podd på gång, handlar om tävlingar...vad vill ni att vi tar upp?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Tack för alla frågor idag!
Här kommer veckans råköttiga avsnitt om att tävla i golf.

http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... itt_10.mp3
Användarens profilbild
Mackel95

Ni har en väldigt bra podd måste jag säga! Även om detta avsnittet var väldigt avlägset från just där jag är i min golf så fann jag det mycket intressant och riktigt bra punkter!

Ett ämne som jag skulle vilja höra om i framtiden skulle vara: Träning. Speciellt med Max inblandad. Hur tränar man egentligen på golf? Hur tränar man för att bli bättre på golf?

Kanske finns det olika steg: Nybörjargolfaren, golfare i 5-10 år, hur tar man det helt enkelt till nästa steg? Självklart är ju detta individuellt med vilka svagheter man har. I alla fall för mig som nybörjare så hör jag ofta på banan "Hade jag bara puttat bättre hade jag fått jättemycket bättre score", samma visa fast med närspel, driver osvosv.

Finns det sätt att träna som är mer effektiva än andra? Hur ser Max erfarenhet ut med just träningsområden, vad "ger" mest? Här kan ju även de som gjort rejäla sänkningar eller bara fått ett stabilare spel flika in. Vad tog de till nästa nivå m.m?

Hade varit kul tycker jag! :)

Med det sagt så måste jag igen säga att poddarna är fantastiskt bra och riktigt, riktigt roliga att lyssna på!
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
StefanL
Kontakt:

Mackel95 skrev:Ni har en väldigt bra podd måste jag säga! Även om detta avsnittet var väldigt avlägset från just där jag är i min golf så fann jag det mycket intressant och riktigt bra punkter!

Ett ämne som jag skulle vilja höra om i framtiden skulle vara: Träning. Speciellt med Max inblandad. Hur tränar man egentligen på golf? Hur tränar man för att bli bättre på golf?

Kanske finns det olika steg: Nybörjargolfaren, golfare i 5-10 år, hur tar man det helt enkelt till nästa steg? Självklart är ju detta individuellt med vilka svagheter man har. I alla fall för mig som nybörjare så hör jag ofta på banan "Hade jag bara puttat bättre hade jag fått jättemycket bättre score", samma visa fast med närspel, driver osvosv.

Finns det sätt att träna som är mer effektiva än andra? Hur ser Max erfarenhet ut med just träningsområden, vad "ger" mest? Här kan ju även de som gjort rejäla sänkningar eller bara fått ett stabilare spel flika in. Vad tog de till nästa nivå m.m?

Hade varit kul tycker jag! :)

Med det sagt så måste jag igen säga att poddarna är fantastiskt bra och riktigt, riktigt roliga att lyssna på!
Lyssna på avsnitt 3, där snackar dom en hel del träning.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar