I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter

Idag hittade jag bilder på den här Odyssey O Works 2-ball.

Rätta mig om jag har fel, men visst känns infästningen en aning annorlunda ut än standard? Lite mer som TM's slant? Någon som sett modellen eller vet vad den heter?

Bild

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream

I dag är jag lycklig för i går började ett par delar av spelet falla på plats :)

Har haft gigantiska problem med drivern och ömsom hookat men framförallt slicat. Slagen har varit okej på rangen men på banan rena katastrofen.
Vet att det mesta sitter i huvudet men efter att ha sett en film med Rick Shiels på YT där han gick igenom grunderna för hur man slår en driver så tänkte jag att det bara är att backa tillbaka och göra det så enkelt som möjligt.

Började med att flytta tillbaka bollen kanske en decimeter i stansen. Känns jättekonstigt när man vant sig vid att ha den långt fram.
Sen såg jag över greppet så att det inte var för starkt eller svagt.
Sist tänkte jag på swingplanet och att som jag upplever det försöka swinga mer runt mig själv.

Gick så där de första hålen men sista 9 slog jag riktigt bra, långa och raka drives. Så otroligt skönt att slippa börja varje hål med att leta boll :D

Den andra delen var wedgear på korta avstång, 0-20 meter.
Har provat det mesta men det blev mest duffar, toppar och en del dubbelträffar :cry:
Men så hörde jag Wille och Peter på C More Golf prata om wedgear och att sänka tempot och använda tyngdlagen.

Slappnade av rejält vid övningsgreen och lät bara 58-gradaren "falla" mot bollen och jösses vad bra det kändes.
Eftersom vi spelade tremannascramble och hade en 5-hcp:are i laget kände jag mig lugn och körde samma teknik hela rundan med otroligt bra resultat. Har aldrig spelat så bra runt green och träffade till och med flaggan två gånger med helt rätt fart.

Bara hoppas det håller i sig! :)
Raesmus

Sandstream skrev:I dag är jag lycklig för i går började ett par delar av spelet falla på plats :)

Har haft gigantiska problem med drivern och ömsom hookat men framförallt slicat. Slagen har varit okej på rangen men på banan rena katastrofen.
Vet att det mesta sitter i huvudet men efter att ha sett en film med Rick Shiels på YT där han gick igenom grunderna för hur man slår en driver så tänkte jag att det bara är att backa tillbaka och göra det så enkelt som möjligt.

Började med att flytta tillbaka bollen kanske en decimeter i stansen. Känns jättekonstigt när man vant sig vid att ha den långt fram.
Sen såg jag över greppet så att det inte var för starkt eller svagt.
Sist tänkte jag på swingplanet och att som jag upplever det försöka swinga mer runt mig själv.

Gick så där de första hålen men sista 9 slog jag riktigt bra, långa och raka drives. Så otroligt skönt att slippa börja varje hål med att leta boll :D

Den andra delen var wedgear på korta avstång, 0-20 meter.
Har provat det mesta men det blev mest duffar, toppar och en del dubbelträffar :cry:
Men så hörde jag Wille och Peter på C More Golf prata om wedgear och att sänka tempot och använda tyngdlagen.

Slappnade av rejält vid övningsgreen och lät bara 58-gradaren "falla" mot bollen och jösses vad bra det kändes.
Eftersom vi spelade tremannascramble och hade en 5-hcp:are i laget kände jag mig lugn och körde samma teknik hela rundan med otroligt bra resultat. Har aldrig spelat så bra runt green och träffade till och med flaggan två gånger med helt rätt fart.

Bara hoppas det håller i sig! :)
Låter som en fantastisk känsla! Verkar vara som att många får det att "klicka" helt plötsligt, hur gör man för att det ska hålla i sig? Ständigt försöka jaga känslan tills att den kommer helt naturligt?
Start 2017: 39 hcp - Nuvarande: 30,0 hcp

WITB
Driver: Callaway XR - 11.5°
FW5: Callaway XR - 19°
Hybrid4: Callaway XR - 22°
Järn: Spalding SP99 + Spalding 52° + Spalding 60°
Putter: Odyssey White Hot Pro 2 ball
Användarens profilbild
Sandstream

Raesmus skrev:Låter som en fantastisk känsla! Verkar vara som att många får det att "klicka" helt plötsligt, hur gör man för att det ska hålla i sig? Ständigt försöka jaga känslan tills att den kommer helt naturligt?
Problemet är att det brukar "klicka" ett par gånger per säsong och man tror att man hittat nyckeln :D
Användarens profilbild
StefanL
Kontakt:

Sandstream skrev:
Raesmus skrev:Låter som en fantastisk känsla! Verkar vara som att många får det att "klicka" helt plötsligt, hur gör man för att det ska hålla i sig? Ständigt försöka jaga känslan tills att den kommer helt naturligt?
Problemet är att det brukar "klicka" ett par gånger per säsong och man tror att man hittat nyckeln :D

Finns inget som kommer naturligt :lol:
Handlar bara om att varje slag är ett nytt slag och det du precis slog betyder ingenting längre. 8-)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Raesmus

StefanL skrev:
Sandstream skrev:

Finns inget som kommer naturligt :lol:
Handlar bara om att varje slag är ett nytt slag och det du precis slog betyder ingenting längre. 8-)
Ouf, jag har missbedömt sporten grovt! Jag som hoppades på att det skulle bli LITE lättare att göra ett "bra" slag :lol:
Start 2017: 39 hcp - Nuvarande: 30,0 hcp

WITB
Driver: Callaway XR - 11.5°
FW5: Callaway XR - 19°
Hybrid4: Callaway XR - 22°
Järn: Spalding SP99 + Spalding 52° + Spalding 60°
Putter: Odyssey White Hot Pro 2 ball
Användarens profilbild
Sandstream

Raesmus skrev:Ouf, jag har missbedömt sporten grovt! Jag som hoppades på att det skulle bli LITE lättare att göra ett "bra" slag :lol:
Då har du valt fel sport! ;)

Ska spela i morgon så vi får väl se om det håller i sig! 8-)
Erikxson

0 meters wedgar är dom värsta
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream

Erikxson skrev:0 meters wedgar är dom värsta Bild
Sjukt svårt att hinna få stopp på bollen :lol: