Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har en fråga! Ni som spelar med er telefon och för score via GameBook/OnTag eller liknande, kanske använder GPS m.m. Hur löser ni det?
Har ni telefonen i fickan? Fäste på bagen? Eller plockar ni upp den efter varje slag/hål? Jag kan personligen bli stressad om jag har telefonen på mig och känner att det vibrerar eller plockar upp den och ser att jag fått SMS/samtal. Skulle vara intressant att veta hur ni andra gör.
Har den i fickan och plockar upp efter varje hål för att notera score i Golfshot.
Måste ha mobilen på dygnet runt så jag sätter den bara på ljudlös och svarar sällan på samtal men oftast sms.
En del kompisar har mobilen i baggen eller vagnen och plockar upp efter varje hål.
har den i fickan eller vagnen och plockar upp innan jag slår ut på nästa tee och skriver score.
Räknar oftast slag till green sen putt och lägger ihop. Blir lätt att komma ihåg då.
Har klocka kopplad till den som visar mig avstånd.
Struntar i vad allt med sms och samtal heter under rundan.
Använder Golf Gamebook.
Har telefonen i bagen eller vagnen, helst i nätfickan. har den inte i byxfickan. Givetvis på ljudlös.
tar ibland upp den mellan hålen beroende på om jag även nyttjar digitala banguider eller dyl.
Hellre långt och rakt än kort och snett!
Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2
Spelar också med Gamebook och har luren i bakfickan i night mode så jag inte märker när det kommer samtal/sms.
Använder den inte som GPS ute på banan, men ibland för att planera hålet från tee. Fyller i statistik och score lite då och då, ibland varje hål ibland var tredje.
Har själv telefonen i fickan. Har försökt använda den mycket som GPS men blir lite knöligt och tar lite tid att fippla upp och låsa upp. Nyligen köpt vagn, och där finns förinstallerat så att man kan komplettera med GPS-/telefonhållare vid handtaget. Frågan är bara ifall telefonen klarar av 4-5 timmar i solen en varm dag? Tveksamt.
Känns som att klocka är det alternativet som funkar smidigast om man vill köra GPS.
Kör Gamebook. Lägger luren i vagnen på ljudlöst. Lägger in score under transport till nästa tee, sen snabbt som attan undan med den igen. För mig gäller det att vara diciplinerad och endast ha telefonen till att föra score. Om jag läser mail/sms et cetera samtidigt tappar jag spelet direkt.
Starta runda i Gamebook, plockar upp för att se avstånd till ex vatten. Annars föra score via Apple watch som även visar meter till hål hyfsat bra. Jämfört med kompisens dedikerade gps klocka och brukar vara ungefär samma.
Var skönt att ha en vattentät klocka när det spöregnade idag