På den här lilla tiden har jag hursomhelst åstadkommit följande:
- Sträckning i ryggen två gånger (misstänker starkt fusk med stretch/uppvärmning)
Spela 5st 9hålsrundor
Spela 2st 9hålsrundor över 18p
Sänka mitt hcp till 36 (igår)
Upptäckt att golf är väldigt roligt, svårt och ibland frustrerande
Spenderat många timmar på youtube och diverse golfsiter
Mitt mål med golfen är rätt enkelt. Gå runt i fina miljöer och känn ett lugn med stötvis hårt fokus på en boll. Som bonus träffa härliga människor. Jag tror golf är rätt verktyg för detta

Problem just nu:
- sträckningar
För dålig markkontakt, hamnar ofta över bollen
Men sen, efter att ha kopplat att personerna jag gick med var väldigt trevliga och inte alls stressade, så släppte det. 200 meter+ 3w rakt fram (iofs i en bunker).
Dividerade med faddern om jag skulle utnyttja mitt "höga slag" och dra en 9a direkt mot flaggan eller göra det korrekta och slå en SW ut på fairway.
Beslutade att göra det rätta och inte lita på att ett felslag skulle bli bra och lyckas. Slog såklart en klockren träff på bollen vilket resulterade i en hög och fin boll med mycket fint nedslag 2m framför green. Enda problemet var vattnet som bollen landade i...
Stort skratt och efter en dropp och tillhörande plikt det var nog "ban-bogeys" det sämsta resultatet på resten av hålen plus flera par. Räckte dock bra för att gå från 51 till 36. Så nu har jag nog förbrukat de mesta bra slagen framöver för en lång tid och ser fram emot ett par riktigt dåliga rundor

Värt att notera att rundan före gick jag in på 17 starka poäng och rundan före det slutade vi vid 8an eftersom jag hade fler streck än siffror på scorekortet

Ska försöka skriva ner motgångar och eventuella framgångar här i min kamp mot den vita bollen framöver om någon är intresserad, annars gör jag nog det endå bara för att kunna se tillbaka om ett år eller så och se hur det var i början.
Spelar f.ö i Göteborg om någon vill gå en runda med en lätt golf-besatt nybörjare någon dag (när jag inte är skadad).
Något du skulle vilja fråga dig själv som nybörjare men glömt hur det var? Jag svarar gärna