I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Beställde jag en Mizuno JPX EZ Spoon med Stiff-skaft. :D
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.

Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.

"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?

Vansinnig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.

Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.

"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?

Vansinnig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...

Man vill ju inte tro illa om människor. Men kanske var en golfare som hittade en vilsen putter på jobbet och tänkte den vill jag ha.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:


18 hål på Masters Course efter jobbet idag. Spelade rätt stabilt och fick verkligen igång det korta spelet vilket resulterade i 2 sänkta chippar för birdie och totalt 31 puttar. Slutresultat på 76 slag (+3) från gul tee. Missade lite för mycket fairways men är nöjd totalt med tangering av mitt bästa resultat på slingan.

Bild
Bild
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Idag är det dags för H30-seriespel på hemmaplan. Förhoppningsvis en bra uppladdning inför morgondagens omgång i Match-KM


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Mikael316 skrev:
Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.

Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.

"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?

Vansinnig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...

Man vill ju inte tro illa om människor. Men kanske var en golfare som hittade en vilsen putter på jobbet och tänkte den vill jag ha.
Tyvärr min tanke också då puttern var rätt påkostad, spännande att se hur mycket posten är villiga att ersätta nu.

Blir ett par samtal idag för att lösa detta :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

djerneborn skrev:Idag är det dags för H30-seriespel på hemmaplan. Förhoppningsvis en bra uppladdning inför morgondagens omgång i Match-KM


Skickat från min iPhone med Tapatalk
H30 på en fredag, tufft!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:
Mikael316 skrev:
Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.

Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.

"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?

Vansinnig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...

Man vill ju inte tro illa om människor. Men kanske var en golfare som hittade en vilsen putter på jobbet och tänkte den vill jag ha.
Tyvärr min tanke också då puttern var rätt påkostad, spännande att se hur mycket posten är villiga att ersätta nu.

Blir ett par samtal idag för att lösa detta :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jäkligt intressant att höra hur Posten löser detta. Jag skickar en hel del klubbor (och får levererat ännu mer) och har aldrig varit med om detta men har många gånger funderat på "Vad skulle hända om?" - som du säger ibland står det ju stort och fint Titleist eller TaylorMade på paketet...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Samtal 2 med Postnord:

Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?

Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.

Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.

Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.

Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.

Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen ;)
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:Samtal 2 med Postnord:

Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?

Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.

Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.

Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.

Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.

Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen ;)
Postnord har ju inte direkt imponerat på någon hittills och när man hör detta så känns det som man skall lägga ner verksamheten. Deras uppdrag är att frakta från punkt a till b och misslyckas dom skall det inte krånglas utan ersätt utan dröjsmål så får dom utreda internt och jaga "boven".

Hade det varit tvärtom att du hade lurat postnord på något skulle det helt plötsligt varit jäkligt bråttom att få in ersättning från dig.


Hoppas det löser sig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar