Saker som irriterar er på golfbanan/klubben

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas

Nej, om man ska specifiera vad som stör en mest på klubben är att de inte har färgmarkerade flaggor för var på green flaggan står (och de står definivt aldrig i mitten på Kungängen) och dåligt med sand i de mest välbesökta bunkrarna.

Annars gillar jag faktiskt det mesta med klubben/banan. Annat var det när jag var tonåring och var medlem på en golfbana där hål ett och två delar fairway och de går i mot varandra.
Hcp: ~12
david.gustavsson

Sandstream skrev:
Anders skrev:Lite lätt tvärt om mot ovanstående faktiskt.

Folk som tror att man skall kunna spela fort primetime på populär golfbana. Jag spelar det mesta av min egen golf på hemmabanan väldigt tidigt, ingen stör och jag går nio hål på en timme ungefär. Spelar jag kompisrundor, vilket oftast är på just nån hyfsat populär bana mitt på dagen så är jag inställd på att det är fyrbollar, att alla möjliga människor framför mej har olika erfarenheter, förvånad om en runda går fortare än 4:30.

Lite som att pendla in mot stockholm under rusningstid och förvänta sig att kunna köra 139.
Instämmer!
Blir grymt irriterad på framförallt tvåbollar som går efter varandra och förväntar sig att få gå igenom en fyrboll framför. Gå ihop istället så är problemet löst! Jag lovar att de inte kommer att vara dumma mot er, eller vad ni nu är rädda för.
Detta! Folks ovilja att slå ihop bollar. 2 boll efter 2 boll eller en ensamspelare som absolut inte kan gå in i en 2 eller 3 boll utan ska skynda förbi samtliga men också det omvända, folk i 2 eller 3 bollar som absolut inte kan tänka sig att slå ihop. Vad är det hemska med att snacka och spela med lite nytt folk?
Spelar golf i jeansshorts
HCP: 10,4
MaxP
Kontakt:

david.gustavsson skrev:
Sandstream skrev:
Anders skrev:Lite lätt tvärt om mot ovanstående faktiskt.

Folk som tror att man skall kunna spela fort primetime på populär golfbana. Jag spelar det mesta av min egen golf på hemmabanan väldigt tidigt, ingen stör och jag går nio hål på en timme ungefär. Spelar jag kompisrundor, vilket oftast är på just nån hyfsat populär bana mitt på dagen så är jag inställd på att det är fyrbollar, att alla möjliga människor framför mej har olika erfarenheter, förvånad om en runda går fortare än 4:30.

Lite som att pendla in mot stockholm under rusningstid och förvänta sig att kunna köra 139.
Instämmer!
Blir grymt irriterad på framförallt tvåbollar som går efter varandra och förväntar sig att få gå igenom en fyrboll framför. Gå ihop istället så är problemet löst! Jag lovar att de inte kommer att vara dumma mot er, eller vad ni nu är rädda för.
Detta! Folks ovilja att slå ihop bollar. 2 boll efter 2 boll eller en ensamspelare som absolut inte kan gå in i en 2 eller 3 boll utan ska skynda förbi samtliga men också det omvända, folk i 2 eller 3 bollar som absolut inte kan tänka sig att slå ihop. Vad är det hemska med att snacka och spela med lite nytt folk?
Haha, jag måste hålla med på denna del.

Alltid lika intressant att stå i kansliet en dag med en rätt hög omsättning på folk och spelare hellre väntar 90 minuter för att gå i en tvåboll än att hoppa med någon annan.
Användarens profilbild
Sandstream

MaxP skrev:Haha, jag måste hålla med på denna del.

Alltid lika intressant att stå i kansliet en dag med en rätt hög omsättning på folk och spelare hellre väntar 90 minuter för att gå i en tvåboll än att hoppa med någon annan.
Om det är högt tryck på banan kan jag tycka att klubbarna ska styra upp så att de bara släpper ut fyrbollar men jag förstår problematiken med dem som är folkskygga.

Kan delvis förstå dem som har högt hcp att det inte är så kul att hamna i en boll med singelhandikappare men vi har alla varit nybörjare.
Användarens profilbild
Sandstream

Niklas skrev:Nej, om man ska specifiera vad som stör en mest på klubben är att de inte har färgmarkerade flaggor för var på green flaggan står (och de står definivt aldrig i mitten på Kungängen) och dåligt med sand i de mest välbesökta bunkrarna.

Annars gillar jag faktiskt det mesta med klubben/banan. Annat var det när jag var tonåring och var medlem på en golfbana där hål ett och två delar fairway och de går i mot varandra.
De svarta flaggorna på Kings är bokstavligen helt värdelösa men Golfstar verkar inte ens ha råd att köpa nya flaggor. Ofta ser man dem inte ens i kikaren och måste flytta sig i sidled för att se dem. Sånt tar onödig tid.

Upplever att bunkrarna blivit lite bättre senaste veckorna.
MaxP
Kontakt:

Sandstream skrev:

Om det är högt tryck på banan kan jag tycka att klubbarna ska styra upp så att de bara släpper ut fyrbollar men jag förstår problematiken med dem som är folkskygga.

Kan delvis förstå dem som har högt hcp att det inte är så kul att hamna i en boll med singelhandikappare men vi har alla varit nybörjare.
Problemet är att det för många är antingen eller. Antingen spelar de två eller så spelar de inte alls.
Användarens profilbild
StefanL
Kontakt:

MaxP skrev:
Sandstream skrev:

Problemet är att det för många är antingen eller. Antingen spelar de två eller så spelar de inte alls.
Jag och min polare gjorde oss lite skyldiga till detta när vi började spela.
Vi letade alltid efter helt tomma tider när vi bokade, mest för att vi tyckte det var roligast att spela vi två.
Hade inte några större problem när det bokade på sig någon men bara roligast.

Har tagit mig framåt sedan dess men har fått konstiga blickar när man bokat på sig på en två boll eller tre boll när man möter dom på första tee.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream

MaxP skrev:Problemet är att det för många är antingen eller. Antingen spelar de två eller så spelar de inte alls.
Det är så synd!
Tror aldrig jag gått i en boll med någon som varit otrevlig, tvärtom är de flesta ytterst sympatiska och trevliga att spela med.

Vet att andra också efterlyst det men visst hade det varit förträffligt om man kunde ange i GIT att man gärna vill ha sällskap, att man om möjligt vill spela själv, att man har bil osv. Jäkligt stelt system som det är nu.
Användarens profilbild
Sandstream

StefanL skrev:Jag och min polare gjorde oss lite skyldiga till detta när vi började spela.
Vi letade alltid efter helt tomma tider när vi bokade, mest för att vi tyckte det var roligast att spela vi två.

Har tagit mig framåt sedan dess men har fått konstiga blickar när man bokat på sig på en två boll eller tre boll när man möter dom på första tee.
Så länge man tar konsekvenserna av det och inte förväntar sig att bli genomsläppt ser jag inga problem med att spela tvåbollar. Samtidigt som man måste förstå att andra kan boka in sig i bollen och inte bli sur för det.
Användarens profilbild
StefanL
Kontakt:

Sandstream skrev:
StefanL skrev:Jag och min polare gjorde oss lite skyldiga till detta när vi började spela.

Så länge man tar konsekvenserna av det och inte förväntar sig att bli genomsläppt ser jag inga problem med att spela tvåbollar. Samtidigt som man måste förstå att andra kan boka in sig i bollen och inte bli sur för det.
Då var det nog nästan så att vi var ett irritationsmoment för dem bakom oss då 3 och 4 bollar ibland kom ifatt oss för att vi slog så snett :lol:
Sen hade vi verkligen inte bråttom fram och var mer rädda för att gå igenom då vi inte var så raka från tee och kände att det mest var pinsamt om vi skulle gå igenom och sen slicea iväg utslaget. ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar