Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Idag blev det 73 (+1) efter en lite trist inledning med 4 över första 9. Alltid lite gött med 2 putt för birdie, även om det var lite surt att lägga båda eagle puttarna kort i linje. Nåväl, lite skönt spel iaf nu när det blir lite tävlingar framöver.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
StefanL skrev:Man blir straffad om man missar FW andra nio på Hagge, sen var inte wedgarna till stor hjälp heller.
Men ett fall framåt.
Nej det blir man inte... för det går inte att missa fairway... det är fairway eller döden...
Driver Wilson Staff D200 Fairwaywood Adams XTD ti Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2 Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60 Putter Odyssey #7 Versa
StefanL skrev:Man blir straffad om man missar FW andra nio på Hagge, sen var inte wedgarna till stor hjälp heller.
Men ett fall framåt.
Nej det blir man inte... för det går inte att missa fairway... det är fairway eller döden...
Hmm ... någon mer som varit frustrerad över att inte ligga rätt sista 9?
Som 13, 14 och 15 där man måste ha rätt längd annars har man inte en linje mot green
Det är fan den roligaste golfen. Placeringsgolf när den är som bäst. 13 har ju också en rolig green, särskilt om pinnen står nere i skålen.
Driver Wilson Staff D200 Fairwaywood Adams XTD ti Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2 Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60 Putter Odyssey #7 Versa
Idag spelade jag otroligt dåligt. Hur hanterar ni motgångar?
Jag har spelat sen ja kunde stå upp i princip men blir lika besviken och frustrerad ändå över hur dåligt det kan gå ibland. Golf i ett nötskal. Men motgångar föder framgångar
Med ett lugn ställer man sig på första tee och säger till själv att spela smart. Sagt o gjort skit dålig första nia. Sista nio spela som du brukar. Bästa nio i mitt liv tror jag
stevvee skrev:Med ett lugn ställer man sig på första tee och säger till själv att spela smart. Sagt o gjort skit dålig första nia. Sista nio spela som du brukar. Bästa nio i mitt liv tror jag
Att spela smart för dig är uppenbarligen inte vad du tror att det är. Hitta ett sätt där du könner att det funkar!!
stevvee skrev:Med ett lugn ställer man sig på första tee och säger till själv att spela smart. Sagt o gjort skit dålig första nia. Sista nio spela som du brukar. Bästa nio i mitt liv tror jag
Att spela smart för dig är uppenbarligen inte vad du tror att det är. Hitta ett sätt där du könner att det funkar!!
Smart för mig är att ex skippa driver och sen försöka spela säkert mot green och mer rulla bollen än som jag brukar slå aggressivt mot mitt mål och stanna.
Tror jag skall spela så helt enkelt. Aggressivt för det passar mig och mitt tänk. Annars blir det bara skit utav det för min hjärna är inställd på annat.