Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
strutsboa
Inlägg: 28
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:30

Idag spelade jag min bästa golf någonsin, men stannade ändå på 35p. Vissa hävdar att man inte kan ha tur/otur i golf utan man får det utfall man har slagit. Till viss del är det väl sant, men sett över 18 hål så kan man ändå enligt mig ha otur och det hade jag idag. Bland annat hade jag två snedstudsar på foregreen som istället för green hamnade i bunkern, där den ena gången rullade upp slickat mot bakkant i bunkern och jag var tvungen att droppa i bunkern - inte så roligt att tappa 1 slag extra där. Sedan träffade jag av ett dike som jag aldrig har träffat förut som går över fairway och är 20-30 cm brett.

Det jag vill förmedla är att på den nivån som golfare jag är 15.7 HCP så brukar det alltid bli 3-4 riktigt dåliga slag (t.ex. duffar, knackningar eller långt in i skogen), men idag tog jag mig 18 hål utan det.

Sedan var det dessutom väldigt blåsigt idag och jag vann med 7 slag mot en 12-HCP:are, så jag är totalt sett extremt nöjd trots bara 35p. Förut har det varit tvärtom för mig ibland att jag har spelat dåligt men ändå rullat i 37-38p.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Första rundan på över en månad e nu gjord. Tror mitt hcp e riktigt snett eller så va banan skitenkel vad vet jag? 46poäng inspelade å skulle vart en go sänkning, OM jag ej hade spelar ensam å utan markör :(
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Wolfsheim skrev:Första rundan på över en månad e nu gjord. Tror mitt hcp e riktigt snett eller så va banan skitenkel vad vet jag? 46poäng inspelade å skulle vart en go sänkning, OM jag ej hade spelar ensam å utan markör :(
Du vet att du kan sänka dig själv va? Det är bara om man har 37-54 man måste ha en markör :)
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Jocke skrev:
Wolfsheim skrev:Första rundan på över en månad e nu gjord. Tror mitt hcp e riktigt snett eller så va banan skitenkel vad vet jag? 46poäng inspelade å skulle vart en go sänkning, OM jag ej hade spelar ensam å utan markör :(
Du vet att du kan sänka dig själv va? Det är bara om man har 37-54 man måste ha en markör :)
Man kan väl inte sänka sig om man går en runda själv?
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

linys skrev:
Jocke skrev:
Wolfsheim skrev:Första rundan på över en månad e nu gjord. Tror mitt hcp e riktigt snett eller så va banan skitenkel vad vet jag? 46poäng inspelade å skulle vart en go sänkning, OM jag ej hade spelar ensam å utan markör :(
Du vet att du kan sänka dig själv va? Det är bara om man har 37-54 man måste ha en markör :)
Man kan väl inte sänka sig om man går en runda själv?
Jorå, så länge man har hcp36 eller lägre! :)
Bara ange dig själv som markör.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Kan man det? E det regelrätt att sänka sig själv? Om det nu går i git
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Wolfsheim skrev:Kan man det? E det regelrätt att sänka sig själv? Om det nu går i git
Ja, ja och ja :)
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Jocke skrev: Jorå, så länge man har hcp36 eller lägre! :)
Bara ange dig själv som markör.
Sänka sig utan markör? Låter väldigt osannolikt! Kan jag få en hänvisning till den regeln i regelboken?
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

obe skrev:
Jocke skrev: Jorå, så länge man har hcp36 eller lägre! :)
Bara ange dig själv som markör.
Sänka sig utan markör? Låter väldigt osannolikt! Kan jag få en hänvisning till den regeln i regelboken?
Så du menar att om jag går en runda själv så kan jag inte sänka mitt hcp? Det trodde jag iaf, my bad om jag har fel.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Jocke skrev:
obe skrev:
Jocke skrev: Jorå, så länge man har hcp36 eller lägre! :)
Bara ange dig själv som markör.
Sänka sig utan markör? Låter väldigt osannolikt! Kan jag få en hänvisning till den regeln i regelboken?
Så du menar att om jag går en runda själv så kan jag inte sänka mitt hcp? Det trodde jag iaf, my bad om jag har fel.
Att sänka sig utan en markör är INTE tillåtet. Du behöver någon som är vittne till din runda.
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Skriv svar