Jag har det på mina nya Titleist 718 MB medans de fortfarande skiner som solen.

Är jag ensammen om detta

Hur stort problem är det med jack i järnklubborna egentligen?manget skrev:Min högst ovetenskapliga spaning är att headcovers till järn är betydligt vanligare i länder där det är mer regel än undantag att åka golfbil.
De gångerna jag haft förmånen att spela i Sydafrika är det extra tydligt, det skakar helt enkelt för mycket när klubborna står bak på golfbilen och det enklaste skyddet mot jack är just headcovers.
För oss som bär är det ju bara att lägga handen över klubborna när vi går mellan slagen för att unvika de värsta jacken.
Men när du nämner det så ser jag det oftare när jag är i USA och lirar t.ex. Så din teori köper jag fullt ut.manget skrev:Min högst ovetenskapliga spaning är att headcovers till järn är betydligt vanligare i länder där det är mer regel än undantag att åka golfbil.
De gångerna jag haft förmånen att spela i Sydafrika är det extra tydligt, det skakar helt enkelt för mycket när klubborna står bak på golfbilen och det enklaste skyddet mot jack är just headcovers.
För oss som bär är det ju bara att lägga handen över klubborna när vi går mellan slagen för att unvika de värsta jacken.
MaxP skrev:Hur stort problem är det med jack i järnklubborna egentligen?manget skrev:Min högst ovetenskapliga spaning är att headcovers till järn är betydligt vanligare i länder där det är mer regel än undantag att åka golfbil.
Min gissning skulle vara att klubborna skramlar rätt så bra och man vill få bort ljudet.MaxP skrev:Hur stort problem är det med jack i järnklubborna egentligen?manget skrev:Min högst ovetenskapliga spaning är att headcovers till järn är betydligt vanligare i länder där det är mer regel än undantag att åka golfbil.
Min gissning skulle vara att klubborna skramlar rätt så bra och man vill få bort ljudet.MaxP skrev:Hur stort problem är det med jack i järnklubborna egentligen?manget skrev:Min högst ovetenskapliga spaning är att headcovers till järn är betydligt vanligare i länder där det är mer regel än undantag att åka golfbil.
Lika bra att sätta på headcovern innan socketen så du inte får ett fult bollmärke på hoseln.djerneborn skrev:Borde skaffa ett headcover som jag kan sätta på innan jag kastar iväg klubban efter socket
Skickat från min iPhone med Tapatalk