Efter att ha följt alla fantastiska dagböcker här på forumet ett tag så har jag nu bestämt mig för att dela med mig av min resa mot att bli en bättre golfare. Detta grundar sig främst i att jag från och med mitten av april kommer att bli en "vanlig Svensson" när jag överger mitt nattjobb till förmån för studier. Detta kommer i sig rendera i att jag kan spela betydligt fler rundor än tidigare och då känner jag att jag också vill satsa lite för att försöka komma nedåt i handikappstegen.
Lite om mig:
Jag heter Jonas, bor i Spånga utanför Stockholm och fyller 28 år om lite drygt en månad. Jag har Kungsängen GK som hemmabana, men försöker att spela så många olika banor jag kan. Eftersom jag ursprungligen kommer från Timrå blir det också en hel del rundor i de norrländska skogarna. Jag har fru och en 7 månader gammal dotter, som jag för övrigt planerar ska dominera LPGA-touren om 20 år

Och just det, jag är vänsterspelare.
Tanken med denna dagbok är att jag skall lägga upp kortare "ban-vloggar" som kompletteras med text och statistik. Förhoppningsvis blir det läsvärt för er andra. En annan tanke är att det ska fungera som motivation för att komma i bättre form fysiskt, vilket också förhoppningsvis påverkar min golf på ett positivt sätt.
Jag spelar gärna och mycket och vill gärna också lära känna andra golfare på vägen. Så om det är någon som känner för en runda så är det bara att hojta till så kan vi säkert hitta en tid som passar.
På återseende!
Jonas