Golfbagsförsäkring

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag brukar ha ganska mycket otur när jag reser, senast så blev det ett missat anslutningsflyg pga väder och trasig reväska på vägen hem. Norwegians kreditkort har AIG som försäkring vilka är urkassa och helt värdelösa så det blev ganska dyrt att betala själv för hotellnätter i sista minuten och ingen ersättning.

Nu har jag köpt en golfresa till Spanien med samma kreditkort och inser att jag behöver betala för en separat golfbagsförsäkring då AIG försäkring endast täcker bagage till ett värde av max 7.000 kronor.

Jag såg att Golf Plaisir har en separat man kan köpa. Någon som vet om den gäller även för resor som ej är med Plaisir? Har också hittat villkor för Solid Försäkringar om en golfbagsförsäkring men hittar inget på deras sida.

Vad har ni för försäkringar? Kommer i framtiden skaffa MoreGolf Mastercard för att betala resor med eftersom deras försäkring är betydligt bättre, men nu är denna resan redan betald.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra tråd!

Jag har Gjensidige som hemförsäkring med tilläggetn HIO-försäkring.
Så här står det i deras villkor.
Golförsäkringen gäller upp till 40 000 kr för skada på eller förlust av golfutrustning. Golfförsäkringen gäller också vid ”hole-in-one”, som ersätts med 2 000 kr.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 09 aug 2018, 08:35 Bra tråd!

Jag har Gjensidige som hemförsäkring med tilläggetn HIO-försäkring.
Så här står det i deras villkor.
Golförsäkringen gäller upp till 40 000 kr för skada på eller förlust av golfutrustning. Golfförsäkringen gäller också vid ”hole-in-one”, som ersätts med 2 000 kr.
Sett att några hemförsäkringar har detta och känns som det är dags att byta hemförsäkring. Länsförsäkringar har det inte... Självklart kommer jag ha ett ordentligt fodral när det checkas in, men skulle kännas tryggare med en riktig försäkring.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Har inte ens tanken att teckna försäkring för just utrustningen men det är ju smart då det är väldigt mycket pengar :O
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Jag kommer garanterat att se över försäkring nästa gång jag reser. I april var vi i Spanien och väl där nere möttes jag av en driver i 2 delar :(
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
olle54
Inlägg: 14
Blev medlem: 07 feb 2018, 11:35

JohanAdministratör skrev: 09 aug 2018, 08:35 Bra tråd!

Jag har Gjensidige som hemförsäkring med tilläggetn HIO-försäkring.
Så här står det i deras villkor.
Golförsäkringen gäller upp till 40 000 kr för skada på eller förlust av golfutrustning. Golfförsäkringen gäller också vid ”hole-in-one”, som ersätts med 2 000 kr.
Jag har motsvarande hos Folksam. Å i år gjorde jag en Hio. Betalar premien för den tilläggsförsäkringen i 7 år...
Skriv svar