Kul att träna! Jag borde ta tag i det jag med.svingit skrev: ↑12 feb 2019, 10:30 I helgen som var stod jag åter i Trackman och slog. Hittills har jag haft problem med att havet mer öppet blad vid impact. Klubbhuvudet har kunnat vara stängt med så mycket som 2-6 grader och bollarna har gått uteslutande till vänster. Men så i helgen som var började jag helt plötsligt ha ett öppet klubbhuvud vid impact.
Det enda jag ändrade på var hur jag böjer vänster handled ”bowed wrist” i baksvingen. Jag upplevde en känsla av kraft där jag verkligen kunde ”dra ner och inåt” klubban mot kroppen och få ut klubbladet höger. Jag har gjort det tidigare utan att tänkt på det och sen har jag av någon outgrundlig anledning börjat kupa handleden i baksvingen.
En del slag resulterade i att bollen gick höger om centerlinjen pga av för öppet blad vid impact. Men känner att jag har bättre bladkontroll.
Andra positiva saker med detta är att jag började få högre spinnvärden Med järn 9 hade jag en spin på 8500-9000 rpm. Järn 8:an låg strax över 7000 rpm.
Järn 9:an
IMG_20190209_145311067.jpeg
Drivern gick även den bättre. Hade svinghastigheter över 100 mph jämfört med veckan innan där jag inte lyckades nå över 96 mph ens. Antagligen för jag kände mig extremt trött i kroppen.
IMG_20190209_142053091.jpeg
Sent from my moto g(6) using Svensktgolfforum mobile app
Men ligger du konstant runt 31 grader i dynamiskt loft på J9?