Angående klubbor spelade jag på begagnade klubbor fram till och med våren förra året.
Beg klubbor resan : oerhört kul att ha möjlighet att kunna byta klubbor ofta och inte ”förlora” pengar på det. Hade ju möjlighet att prova allt möjligt till en rimlig Peng. Det som jag lärde mig under den resan var ju dels vad jag själv gillar och fungerar när det gäller klubbhuvud. Och jag tog mig ner till singel på detta sätt. (Kika in i Witb tråden så dyker jag upp ofta

Nya klubbor: att köpa nya klubbor speciellt anpassade till en själv var magiskt. Att få stå och slå olika skaft för att sen hitta det skaft som passar en är en känsla som inte går att beskriva. Och man märker verkligen hur man får ut allt utav varje klubba.
Summering då :
Jag ångrar inte att jag körde begagnade klubbor så länge som jag gjorde men skulle nog ha tagit 800kr i en fitting så jag visste på ett ungefär vad som funkade för mig. Hade jag gjort detta hade jag kunnat köpa skapligt rätt klubbor via ex golfbidder. Så vill man inte lägga pengar på nya klubbor kan man ändå skapa en relativt bra förutsättning för sin egna golf. För golf handlar om att ha kul istället för att ha det senaste

Men det absolut bästa köpet jag gjort är mina nya stickor för gud vad dom har hjälpt mig och mitt självförtroende.
Skickat från min iPhone med Tapatalk