SGF Senior Tour

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Då är det väl hög tid att börja snacka upp årets senior tourer? Än finns ju fortfarande chansen till ett genombrott. Troligtvis finns den chansen inte längre kvar 4 maj, så häller att passa på.

Min plan är att lira Trummenäs 4-5maj samt Tranås två veckor senare.

Vilka ska med till Blekinge?



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

djerneborn skrev: 07 apr 2019, 19:18 Då är det väl hög tid att börja snacka upp årets senior tourer? Än finns ju fortfarande chansen till ett genombrott. Troligtvis finns den chansen inte längre kvar 4 maj, så häller att passa på.

Min plan är att lira Trummenäs 4-5maj samt Tranås två veckor senare.

Vilka ska med till Blekinge?



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lycka till på junior-touren...jag menar senior-touren ;)
Citius, Altius, Fortius
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Jag hoppas på att lira de flesta tävlingarna i år så länge inget oförutsett inträffar eller att startfälten fylls med bättre spelare än jag själv. Det blir tredje säsongen på H30 nu så det vore kul om det kunde lossna lite resultatmässigt :D
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Obstacle1 skrev: 08 apr 2019, 16:07 Jag hoppas på att lira de flesta tävlingarna i år så länge inget oförutsett inträffar eller att startfälten fylls med bättre spelare än jag själv. Det blir tredje säsongen på H30 nu så det vore kul om det kunde lossna lite resultatmässigt :D
Det tar sin tid att ta sig in i touren då alla andra då är äldre än vad du är som nykläckt 30-åring.

Resultaten kommer nog vad det lider men det finns också många riktigt vassa spelare; en del är där uppe i topp varje tävling och några som "får till det" enstaka tävlingar gör att det är inte så lätt att placera sig i topp oavsett hcp.

Cutten till H50-SM med 156 spelare förra året har jag för mig gick vid runt 4 i hcp.

Har man 156 gubbar med högst hcp 4 så vet man att inget är givet resultatmässigt hur det slutar.

Lycka till i H30.

PS
Alla ni som (tror jag är en gräns) har under 9,9 i hcp får anmäla er och får ni chansen på en bana i närheten så ta den.
Banorna är oftast välpreparerade med trevliga arrangemang. Setupen på flaggplaceringarna skall vara enl vanlig tävlingsplacering på klubben men ibland tror jag greenkeepern tycker att "nu ska dem minsann få se hur svår min bana är" men det är ju bara en utmaning :D
DS
Citius, Altius, Fortius
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Tänkte försöka delta i 4 av 6 tävlingar i år. Kommer hoppa Trummenäs och SM då jag har en 6 månaders hemma och blir lite väl långt att åka (ca 8 timmar enkel resa) men övriga tävlingar hoppas jag kunna delta vid, under förutsättning att jag hinner lira någonting innan och känner att jag i alla fall kan träffa bollen.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
zvennebanan1
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 sep 2014, 06:58

Jag kommer börja med H50 i Varberg 4-5 maj sedan får vi se om det blir Kinds GK 2 veckor senare i rond 2.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jerry77
Inlägg: 25
Blev medlem: 02 nov 2017, 17:09

Jag bor i Karlshamn o siktar på spela på trummnäs:)BildBild

Sent from my SM-G965F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Jerry77 skrev: 10 apr 2019, 08:36 Jag bor i Karlshamn o siktar på spela på trummnäs:)BildBild

Sent from my SM-G965F using Svensktgolfforum mobile app
Glöm inte att vila med jämna mellanrum när man åker långa sträckor ;)
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Då lägger vi Trummenäs till handlingarna.
Verkligen supertrevlig helg, inte minst utanför banan med ett stort gäng från Göteborg och Isaberg som kamperade ihop.
Spelet lämnade en del övrigt att önska men fick iaf plöjt ihop en bra score på söndagen (77/+5).

Bild

Om spelet var knackigt var det dock inget mot vädret... Regn, Storm, Hagel om vartannat. Det var verkligen en kamp att hålla humöret öppet, särskilt på lördagen när spelet blåstes av för att det inte gick att putta...Bild

Nu blickar vi dock framåt och ser framemot 54 hål på Tranås nästkommande helg.

Ni har väl anmält er?



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

djerneborn skrev: 07 maj 2019, 12:40 Då lägger vi Trummenäs till handlingarna.
Verkligen supertrevlig helg, inte minst utanför banan med ett stort gäng från Göteborg och Isaberg som kamperade ihop.
Spelet lämnade en del övrigt att önska men fick iaf plöjt ihop en bra score på söndagen (77/+5).

Bild

Om spelet var knackigt var det dock inget mot vädret... Regn, Storm, Hagel om vartannat. Det var verkligen en kamp att hålla humöret öppet, särskilt på lördagen när spelet blåstes av för att det inte gick att putta...Bild

Nu blickar vi dock framåt och ser framemot 54 hål på Tranås nästkommande helg.

Ni har väl anmält er?



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har en liknande bild från Varberg Västra banan, kallt som f-n och blåste på söndagen.
Lördag var det lite bättre och sista 3 hålen löste sig uppgiften men första 33 var en seg historia.
Citius, Altius, Fortius
Skriv svar