SGF Senior Tour

Här snackar vi allmänt om golf...
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MacTS skrev:Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Finspång är ju lite mer norrut iaf...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

djerneborn skrev: 13 maj 2019, 14:42
MacTS skrev:Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Finspång är ju lite mer norrut iaf...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Det har du helt rätt i! Det jäkliga är att jag är bortrest den helgen:-(
Jaja, kanske kan pricka in en tävling nästa år
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

MacTS skrev: 13 maj 2019, 14:39 Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Det är bara att åka :) bor själv i Falun och spelat en del tävlingar på H30 så gjort några mil i bil. Men Sandviken - Falun är inte så långt så söker du resesällskap till någon tävling framöver så säg till så kanske vi kan dra ner på kostnaderna lite :)
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

jefro_444 skrev: 14 maj 2019, 06:13
MacTS skrev: 13 maj 2019, 14:39 Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Det är bara att åka :) bor själv i Falun och spelat en del tävlingar på H30 så gjort några mil i bil. Men Sandviken - Falun är inte så långt så söker du resesällskap till någon tävling framöver så säg till så kanske vi kan dra ner på kostnaderna lite :)
bra jobbat jefro_444!
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tyvärr blev ju Salem inställd också..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

jefro_444 skrev: 14 maj 2019, 06:13
MacTS skrev: 13 maj 2019, 14:39 Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Det är bara att åka :) bor själv i Falun och spelat en del tävlingar på H30 så gjort några mil i bil. Men Sandviken - Falun är inte så långt så söker du resesällskap till någon tävling framöver så säg till så kanske vi kan dra ner på kostnaderna lite :)
Absolut! Resesällskap är alltid trevligt! Jag hör av mig om/när det blir aktuellt.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Låter kul, Tranås hoppar jag dock..en av de sämre banorna jag spelat, åtminstone layout mässigt. Men lycka till


quote=djerneborn post_id=29855 time=1554661115 user_id=1079]
Då är det väl hög tid att börja snacka upp årets senior tourer? Än finns ju fortfarande chansen till ett genombrott. Troligtvis finns den chansen inte längre kvar 4 maj, så häller att passa på.

Min plan är att lira Trummenäs 4-5maj samt Tranås två veckor senare.

Vilka ska med till Blekinge?



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
[/quote]
Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

MacTS skrev: 13 maj 2019, 14:39 Synd att de flesta (eller kanske alla) H40-tävlingar ligger så långt söderut i år. Är grymt sugen att vara med, men känner att det är lite för långt att åka från Sandviken där jag bor. Hoppas på någon tävling lite mer norrut nästa år för att vara med och testa en gång
Försök liera dig med någon du kan åka till och sedan dela bil resten av resan till banan.
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag döpte om den här tråden till SGF Senior Tour utan årtal för att vi inte ska behöva starta en ny tråd varje säsong.

Den 15 augusti 2020 är det SGF H30 på Upsala GK.
Vi brukar ju vara ett gäng från forumet som lirar de här och jag blev lite sugen på att använda tävlingen som temperaturmätare inför årets KM två helger senare.

Är det någon som har anmält sig?
Antingen till H30 eller H40?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar