Solheim cup

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Verkar lågt intresse av Solheim cup här på forumet! Tycker dessa matchtävlingar oavsett om det är killar eller tjejer som spelar, är de mest intressanta och medför bättre spel än vid majors.

Europa spelade fint på FM i foursome, men i bästbollen puttar just nu Amerikanskorna helt fantastiskt. På pappret är Europa något svagare, men match är alltid något annat. Synd att Tutta inte är kry i kroppen. Hon kan skrämma vilken Amerikanska som helst.

Tyvärr tidig morgon, så resultaten från de sista niohålen får man reda på i morgon. Hoppas inspelningen fungerar, då boxer-kortet hela tiden hoppar ur.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Hade gärna tittat men har ju tyvärr inte Eurosport. Tråkigt att licensen hamnar på den, i min mening, sämsta sportkanalen. :(
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Du har helt rätt. Jag älskar själv att titta på match och brukar titta på Solheim Cup om möjlighet finns. För min del handlar dock mycket om tiden på året, precis som med majors eller Ryder Cup. Hade tävlingen legat en månad senare hade jag haft mer tid/bättre möjlighet att följa tävlingen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Tittade fram till en reklampaus, kom på att det var på Eurosport där de kör samma reklam var sjunde minut och stängde av. Det är på tok för mycket, så man orkar inte ens ha det på i bakgrunden. Problemet var lite grann att man visste att Europa inte hade en chans och det var mer intressant att följa Henrik Stenson blev mer intressant när han låg i ledning.

Men applåder till Anna Nordquist. Briljant spelat av henne hela vägen.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Vilket drama!

Det är mer än vad man kan säga om tempot på banan...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Då var årets Solheimcup avklarad, vilket drama det ändå blev. Så många bra puttar var det länge sedan jag såg. Mel Reids sista inspel på hål 18 andra dagen var en hjdare, där hon möjligen lite turligt använder ruffen innan green för få stopp på inspelet. Sedan har vi sista dagens singel spel mellan Thompson och nordqvist, där båda från så där 150 meter moten tight pine, säter upp bägge bollarna inom.dryga metern med typ järn 6 a. Eller rokien Castren håller den fantastiska puttaren Salas stången, många bra puttar i denna match. Eller Nelly Kordas konstiga slag första dagen, tror det var minst två stycken.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Då lyckades Europa behålla bucklan, trots lika resultat. Något oväntat och kanske inte helt rättvist. Tycker att årets spel var så där från båda lagen, eller var det banan som gjorde att jag som tittare upplevde det så? ..eller var det en aningens kalle anka bana???.

En stabil insats av både Maja o Linn, medan många av de rutinerade spelarna i Europa hängde med huvudena och spelade inte så bra.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

joakim.pekkari skrev: 18 aug 2017, 22:30 Hade gärna tittat men har ju tyvärr inte Eurosport. Tråkigt att licensen hamnar på den, i min mening, sämsta sportkanalen. :(
Jag kollade på discovery tror jag, men det kanske ligger under det paraplyet?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar