Någon som provat Garmin G80 ??

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
tstevg
Inlägg: 8
Blev medlem: 06 dec 2018, 12:44

Hej !

Skulle vara intressant att få lite synpunkter från några som använt Garmin G80 och gärna även Z80.

Dom verkar ju grymt fina men lite väl magstarka i pris !!

tacksam för input !!
ChristofferG
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 jul 2017, 00:08

Tjena, jag spelar Z80.

En snabb kikare med precisa mått. Tog några hål att vänja sig vid hur man ser genom skärmen, blir mer likt en tv skärm än en vanlig kikare.

Man har några smarta funktioner i pinseeker, GPS mått på greenen samt en linje med vart flaggan står på Green när man prickat den. Hålets layout får man till vänster i skärmen där man kan ha en förinställd längd där den ritar ut ett streck på layouten, jag har själv min inställd på 240m vilket är min normala driver längd. Utöver det har den även höjdkorrigering vilket har hjälpt mitt spel en hel del då min hemmabana är väldigt kuperad!

Enda problemet jag har är att den hänger sig då och då så den måste startas om, händer en gång eller mindre per runda ungefär i mitt fall. Rätt irriterande när det händer. Tror själv att det är framtiden inom kikare och skulle nog inte byta den mot någon annan kikade på marknaden i dagsläget.

Har det något specifikt eller mer du vill veta så fråga på 😀👍
_____________________________________________

Driver Epic Subzero Spoon Cobra King LTD Utility Cobra UI2 Järn Zrixon z765 4-P Wedgar Sm7or Putter Scotty Cameron
_________________________
tstevg
Inlägg: 8
Blev medlem: 06 dec 2018, 12:44

Tackar för info !!
Har läst på annat håll att den hänger sig i mellanåt, men detta borde väl garmin fixa, har du kollat med dom om dom skall uppdatera programvaran ??

Om jag fattar det rätt så kan man få avstånd även mitt på en farway, det verkar som man kan skjuta rätt ner i gräset och inte som vanliga kikare behöva leta upp ett träd eller pinne, kan det stämma ??
ChristofferG
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 jul 2017, 00:08

tstevg skrev: 12 okt 2019, 06:41 Tackar för info !!
Har läst på annat håll att den hänger sig i mellanåt, men detta borde väl garmin fixa, har du kollat med dom om dom skall uppdatera programvaran ??

Om jag fattar det rätt så kan man få avstånd även mitt på en farway, det verkar som man kan skjuta rätt ner i gräset och inte som vanliga kikare behöva leta upp ett träd eller pinne, kan det stämma ??
Uppdaterade min senast i augusti men de har kommit endel uppdateringar på den så mycket möjligt att jag har någon ogjord numera, men som sagt den kan hänga sig nån gång då och då, inte värre än att jag får starta om den när det händer.

Angående det andra vet jag inte vad du menar eller hur det skulle gå till tyvärr.
_____________________________________________

Driver Epic Subzero Spoon Cobra King LTD Utility Cobra UI2 Järn Zrixon z765 4-P Wedgar Sm7or Putter Scotty Cameron
_________________________
Skriv svar