Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra lirat!AndersGävle skrev: ↑05 jan 2020, 00:34 Nu blev det tufft, använde excel-filen och fick ett nytt hcp på 5.7, har 9.4 idag
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej, får det inte att funka. När jag kollar cba så står det bara 0 vid tävlingsrundorna, vid sällskapsunda står det inget alls. Finns det något standardvärde man fyller i. I kalkylen står det att man ska fylla i Ro vid -2. Fyller jag i ro på alla(som test) får jag fram ett värde i pcc men inget i hcpresultat, bara ##. Samma i prognos världshcp.djerneborn skrev:För den nyfikna så finns det nu en liten excelkalkyl som räknar ut ens nya hcp.
Själv verkar en stark höst leda till en sänkning med 0,7
https://golf.se/globalassets/regler-och ... ultat.xlsx
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Nja, det enda som skiljer de gamla rundorna mot de nya är väl hänsynen till vad andra presterat samma dag?BackaHans skrev: ↑13 jan 2020, 06:34 Det måste vara närmast omöjligt att räkna ut ett handicap bakåt i tiden.
I de 20 rundor som man utgår ifrån har ju handicapet justerats efter varje runda enligt det gamla systemet.
Jag tror att vi kommer att få ett schablonberäknat hcp den 1/3 och att "rätt" hcp är på plats efter 20 spelade rundor.
Samma här, jag har ingen uppgift om CBA när jag kollar min HCP..Blekingegolfarn skrev: ↑13 jan 2020, 08:54Hej, får det inte att funka. När jag kollar cba så står det bara 0 vid tävlingsrundorna, vid sällskapsunda står det inget alls. Finns det något standardvärde man fyller i. I kalkylen står det att man ska fylla i Ro vid -2. Fyller jag i ro på alla(som test) får jag fram ett värde i pcc men inget i hcpresultat, bara ##. Samma i prognos världshcp.djerneborn skrev:För den nyfikna så finns det nu en liten excelkalkyl som räknar ut ens nya hcp.
Själv verkar en stark höst leda till en sänkning med 0,7
https://golf.se/globalassets/regler-och ... ultat.xlsx
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Sent from my SM-A520F using Svensktgolfforum mobile app
Framförallt känns det rätt meningslöst. Det är ju bara att logga in 1/3 och se vad man fick