SGF Tour

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Kontakt:

Hur ställer sig tävlingsledning till att spela röd tee? Kommer vara med på en interntävling på klubben på torsdag där vi spelar just röd tee, förutsätter att med anpassad slope är detta ok?
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Känns lite galet detta. Får ju bara bra poäng pga att jag har så högt hcp. E ju inte direkt så att jag e top på golf av alla här inne. Känns nästan som fusk.

Vet att spelet e sådant men länns lite fel.

Skulle ju få hur mycket däng som helst utan mitt hcp, även om det e påväg ner. Men kul att tävla iaf.
Det är det som är charmen med golf känner jag, och speciellt en tävling som denna.
Du har ju spelat runt ditt hcp med några sänkningar, så du är med i topp alldeles rättvist.

Nästa år kanske vi kan dela upp oss i grupper A/B. eller ha två tävlingar, en med scratch.

Jag har ett par kompisar som har kanske 14-15 i hcp, men kan spela på 5-6 rätt ofta, men på kanske 25 ngn annan gång. När dom är i form är det jävligt jobbigt att möta dom när dom har dubbelt så många slag, men det är ju en del av spelet så det är ju bara att bita ihop och stänka i birdies.
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

KinG-NothinG skrev:Hur ställer sig tävlingsledning till att spela röd tee? Kommer vara med på en interntävling på klubben på torsdag där vi spelar just röd tee, förutsätter att med anpassad slope är detta ok?
Jag känner absolut att det är ok. Vissa har ju spelat från vit några rundor så det är ju "samma" förutsättningar, man går på slopen.
Användarens profilbild
Sandstream

kimf skrev:
KinG-NothinG skrev:Hur ställer sig tävlingsledning till att spela röd tee? Kommer vara med på en interntävling på klubben på torsdag där vi spelar just röd tee, förutsätter att med anpassad slope är detta ok?
Jag känner absolut att det är ok. Vissa har ju spelat från vit några rundor så det är ju "samma" förutsättningar, man går på slopen.
Jag gick en runda från vitt i SGF-tour och det gör jag inte om frivilligt. 2 ynka extra slag känns som en käftsmäll redan innan man slagit ut :(
Användarens profilbild
Sandstream

kimf skrev:Det är det som är charmen med golf känner jag, och speciellt en tävling som denna.
Du har ju spelat runt ditt hcp med några sänkningar, så du är med i topp alldeles rättvist.

Nästa år kanske vi kan dela upp oss i grupper A/B. eller ha två tävlingar, en med scratch.
Håller med om det första! Med de regler vi satt är det rätt person som leder :)

Nästa år tror jag också att det vore bra att dela upp i två klasser, tex över och under 15 i hcp. En scratch-klass kan funka men då måste det finnas fler som är med och tävlar.
Erikxson

Känns bra att man tar jumboplatsen två veckor i rad..

Måste skärpa mig nu!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Gössätersgolfaren

Hej på er!
Går veckans runda imorgon bitti 08:10 på Lundsbrunns GK

Jimmy
Driver: Nike
Trä3a : Wilson
Rescue3: Scoreman
Järn 4 - P Taylor Made r11
Sw: Acer 56gr.
Putter: Odyessy 2 ball
Hcp: 17,1
MaxP
Kontakt:

Eftersom jag fått OK så blir veckans tävlingsrunda på Klövsjö-Vemdalens Golfklubb runt 15.00.
Wolfsheim

Veckans runda blir idag strax efter kl 14 på St. Jörgen park golf klubb.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Sandstream

Min runda blir med största sannolikhet på Queens - Kungsängen GC på lördag. Det är kategori-KM så jag vet inte starttiden förrän på fredag.

Eventuellt kommer jag att välja en annan runda om jag kommer ut före lördag men det är osäkert i dagsläget. Den rapporteras isf självklart i förväg :)
Skriv svar