Vilka handskar använder ni?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Oscar_Bravo

Godkväll. Tyvärr har dormy slutat få in footjoy contour flx, som jag gillade väldigt mycket.

Så jag undrar om ni har några tips vad man skall skaffa istället och ev. egna erfarenheter av bra handskar?
Niklas

Vad som helst i cabretta läder under 200 kronor fungerar för mig. Kan vara svårt att hitta för bra pris om man går på Footjoy eller Titleist, de kallar dem för premium, players eller något liknande. Men hittar man Srixon, Wilson eller liknande går det att hitta exakt lika sköna handskar för en vettig peng.

Jag kan inte gå tillbaka till icke-cabretta handskar, de sitter för dåligt då. Cabretta känns mer som extra lager hud.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream

Jag har använt den här modellen ett par år!
https://www.titleist.se/golf-gear/golf- ... yers-glove

Sitter perfekt och håller länge om man förvarar den i plastfickan.

Dormy kör väl ständigt sin "Ta 3 betala för 2" så priset är helt okej!
joakim.pekkari
Kontakt:

Sandstream skrev:Jag har använt den här modellen ett par år!
https://www.titleist.se/golf-gear/golf- ... yers-glove

Sitter perfekt och håller länge om man förvarar den i plastfickan.

Dormy kör väl ständigt sin "Ta 3 betala för 2" så priset är helt okej!
Jag har haft lite otur med de det senaste, känns som att de varit väldigt "spröda" när de varit nya och slitits extremt fort. Testar just nu om FootJoys motsvarighet håller bättre.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream

joakim.pekkari skrev: 06 mar 2020, 11:31Jag har haft lite otur med de det senaste, känns som att de varit väldigt "spröda" när de varit nya och slitits extremt fort. Testar just nu om FootJoys motsvarighet håller bättre.
Trist!
Har som sagt kört dem ett par år utan problem men vi får se när säsongen kommer igång på riktigt.

En sak som slog mig häromdagen är att nya grepp borde slita mer på handsken eftersom friktionen är högre.
Ska utvärdera det lite under våren tänkte jag då jag har helt nya grepp på alla klubbor.
Oscar_Bravo

Tyvärr verkar mixen lady large och höger vara otroligt svårt att få tag i just nu.
Skriv svar