Pelle "Burner"

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Via nåt reply på ett tweet hamna man här... också ;)

Korta versionen:
Pelle, 46bast, Bro-Bålsta GK, HCP 10,9...

Längre versionen:
Börja spela golf på -70talet(alltså på 1900 talet?!) på Hökensås GK, när farsan kapa ner en gammal järn 5 åt mig när jag ändå mest hängde i bak på hans bag..
Lirade fram till man blev 15-16år, hitta annat kul att göra, börja om 20-25år(7,8hcp)..
Flytta till storstan vid 30, gjorde nån/ett par runda under 2001 när jag jobba på Kungsängens GK.

I somras anno 2014 är jag tillbaka på Hökensås GK för att bara strosa med(caddie) när farsgubben(+80år) och kusins man(polare) skall spela..
Väl på 1:a tee räcker polarn över drivern, -testa vet ja?
Jag spela med 18hål.. gick ju så där.. men va kul

Väl hemma och nån vecka senare, skramlar jag fram arvegodset ett Max Faulkner järnset från -70 + lånad driver och peggar upp på Pay-Play banan Sofielunds GK med ett par polare.
Lirade runt på ca hcp28-30..

Detta var ju kul ju..
I Augusti blir jag medlem i Bro-Bålsta GK(av nån anledning finns mina uppgifter kvar så jag får 9,6HCP?!) och går min första 18 runda den 13/8, 18poäng :mrgreen:
Efter 4 rundor(18p, 20p, 22p, 27p) får jag reviderat hcp och får.. Hcp13 :?

I skrivande stund har jag gjort nu 7 rundor på Bro-Bålsta, och med score 27p, 37p och avslutningsvis i helgen 43p :o :D

Tror jag fortsätter med Golfen även nästa säsong..

//Pelle aka Burner

PS: Ser ni nån långhårig, skäggig jävel på banan med en orange driver... då är det troligtvis bara jag ;)
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilken härlig story!

Jag tror verkligen det finns många sköna storys där ute i golfsverige. Hoppas du ska trivas på forumet!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

BBGK är en riktigt fin bana som kan rekommenderas. Älskar de gigantiska greenerna! :D
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Dom greenerna är ett kapitel för sig... inspel i fel ände av green kan innebära att man funderar på att ta järn 7 istället för puttern :mrgreen:
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Burner skrev:Dom greenerna är ett kapitel för sig... inspel i fel ände av green kan innebära att man funderar på att ta järn 7 istället för puttern :mrgreen:
Japp! :D
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Välkommen! :D
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
Skriv svar