Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Var och träffade Kent på Dormy idag (2020-0-04) och finjusterade mina klubbor så dom går som jag vill. Efteråt åkte jag ut till golfklubben fast jag inte hade tänkt göra det idag, då jag var lite trött. Men suget att få testa klubbrna efter justerat lien för att få bollflykten jag vill ha vann. Idag gick jag 1 över par totalt! Bästa resultatet jag haft på vår Pay & Play bana. Sista 9 hålen gick jag 2 under par tack var två birdies. Jag slog dessutom bara järnklubbor hela rundan.
Järn 5-7: Lie 2 grader flat.
Järn 8-PW: standard lie.
svingit skrev:Var och träffade Kent på Dormy idag (2020-0-04) och finjusterade mina klubbor så dom går som jag vill. Efteråt åkte jag ut till golfklubben fast jag inte hade tänkt göra det idag, då jag var lite trött. Men suget att få testa klubbrna efter justerat lien för att få bollflykten jag vill ha vann. Idag gick jag 1 över par totalt! Bästa resultatet jag haft på vår Pay & Play bana. Sista 9 hålen gick jag 2 under par tack var två birdies. Jag slog dessutom bara järnklubbor hela rundan.
svingit skrev:Var och träffade Kent på Dormy idag (2020-0-04) och finjusterade mina klubbor så dom går som jag vill. Efteråt åkte jag ut till golfklubben fast jag inte hade tänkt göra det idag, då jag var lite trött. Men suget att få testa klubbrna efter justerat lien för att få bollflykten jag vill ha vann. Idag gick jag 1 över par totalt! Bästa resultatet jag haft på vår Pay & Play bana. Sista 9 hålen gick jag 2 under par tack var två birdies. Jag slog dessutom bara järnklubbor hela rundan.
Han utgår från bollflykten och vad jag själv vill ha för bollflykt. Från början var alla klubbor 1 grad flat i lie. 5-7 gick mer vänster än vad jag ville ha och 8-Pw var mer åt push hållet och stannade ute till höger mer. Nu har jag en hanterbar push-draw/raka slag istället. Precis som jag vill ha.
Kollade upp specen på mina klubbor JPX 919 Tour. Faktiskt är det så att det blir 2,5 grad skillnad mellan 7 och 8.
svingit skrev: ↑05 apr 2020, 14:00
Han utgår från bollflykten och vad jag själv vill ha för bollflykt. Från början var alla klubbor 1 grad flat i lie. 5-7 gick mer vänster än vad jag ville ha och 8-Pw var mer åt push hållet och stannade ute till höger mer. Nu har jag en hanterbar push-draw/raka slag istället. Precis som jag vill ha.
Kollade upp specen på mina klubbor JPX 919 Tour. Faktiskt är det så att det blir 2,5 grad skillnad mellan 7 och 8.
Intressant. Jag har på 10 år i yrket endast hört om enstaka spelare som väljer att använda lien i klubborna på ett sånt sätt för att kontrollera bollflykten. Varför valde du/ni lie och inte teknik?
MaxP skrev: ↑06 apr 2020, 06:58Intressant. Jag har på 10 år i yrket endast hört om enstaka spelare som väljer att använda lien i klubborna på ett sånt sätt för att kontrollera bollflykten. Varför valde du/ni lie och inte teknik?
På Dormy kan de väl inte göra så mycket åt tekniken? De är ju inga tränar.
MaxP skrev: ↑06 apr 2020, 06:58Intressant. Jag har på 10 år i yrket endast hört om enstaka spelare som väljer att använda lien i klubborna på ett sånt sätt för att kontrollera bollflykten. Varför valde du/ni lie och inte teknik?
På Dormy kan de väl inte göra så mycket åt tekniken? De är ju inga tränar.
Yupp. Tänkte mest varför Svingit valde att åka dit och få hjälp med lien istället för att kika över tekniken.
Idag var det premiär på stora banan. Det gick faktiskt bra. Förutom en dubbelbogey så tycker jag själv att spelet funkade bra för att vara så tidigt på säsongen. Det var ganska blåsigt idag och det gjorde det lite svårare.
Sköt 84 slag och 34 poäng.