mianto skrev: ↑24 jul 2020, 13:30
Tack för hjälpen.
Nej ingen har rekomenderat klubborna, jag gjorde som jag gissar många som ska börja spela gör, läser på nätet och handlar av dormy via nätet med noll kunskap, mitt första köp var ett komplett Spaldingset som jag snabbt bytte.
Jag köpte mizunojärnen pga att jag läst att det är bra skit.........dom ska jag ha, dom var ju skitbra och förlåtande för en nybörjare som mig, lät ju kalas

dom har nu tagit mig ner till hcp 12,4 men nu är det svååårt.
Nu märker jag ju själv att grejerna inte fungerar optimalt, därför frågorna ploppar upp med jämna mellanrum men samtidigt har jag ju nytta av att kunna skjuta över träden m.m. när man legat mask t.ex.
Jag har idag lämnat tilbaka min hybrid och gjort upp en framtidplan med shopen, bokat customfitting med Cobra, Tietleist och Taylor Made i början på augusti.
Ok, det låter bra.
Då lämnar jag dig med lite förklaringar av div. mumbojumbo:
Lättspelat järn - hjälp med högre bollbana och mest lite humbug om att träff utanför mitten inte ger dålig längd.
Lättspelad driver - högre loft än vad det står på, stängd träffyta och genererar mycket spinn. Träff utanför mitten liiiite bättre längd dvs. inte lika mycket humbug som på järn.
Forged - nice men ack så onödigt. Bästa (och sämsta om man vill det) är att de är lätta att lofta/Lia om.
Hybrid - inget mer än en halvwood och ska fungera som en sådan. En järnklubba är lättare att träffa med och med ett Wood är det lättare att få upp bollen i luften.
Driving iron, ut iron, udi - högre än ett järn, lägre än en hybrid, lättare att träffa med än en hybrid.
Bästa set-up alla kat. spelare (moderna loft).
Driver, fw4, hybrid 21, j5-pw, 52, 58, putter.
Finns marginal för en klubba till dvs. ett Järn, en träklubba, hybrid eller en wedge till.
Lycka till!
Egon