Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Är grafit här för att stanna nu tror vi?
Kommer fler våga testa grafit och vara mer öppen för det?
Nog tror jag på fler segrar på touren!
Jag tror detta är den riktiga starten även om det tagit många steg framåt.
@sullanos jag tror fortfarande på dina AMT White
PS jag vet att detta varit på tal innan men aldrig varit så använt på touren som det är nu.
WilsonKent skrev: ↑08 mar 2021, 00:34
Är grafit här för att stanna nu tror vi?
Kommer fler våga testa grafit och vara mer öppen för det?
Nog tror jag på fler segrar på touren!
Jag tror detta är den riktiga starten även om det tagit många steg framåt.
@sullanos jag tror fortfarande på dina AMT White
PS jag vet att detta varit på tal innan men aldrig varit så använt på touren som det är nu.
Good old times nya tider, nya möjligheter.
Ut med det gamla in med det nya! Helt plötsligt blir jag en crossfield. Kommer jag kunna hålla mig opartisk? Återstår att bevisa eller se:)
Wilson har grafitskaft
Självklart är det här för att stanna, kommer bli vanligare och vanligare. Anledningen till att många kör stålskaft på touren är för man kör oftast på samma skaft som man alltid kört med. Men när en yngre generation kommer som har spelat med grafit länge så kommer nog stålskaft bli väldigt ovanligt.
CB (counter balance) har ju kommit till som ett direkt krav pga OEM’s ovilja att dra ned på huvudvikt samtidigt som de vill göra drivers med längre skaft. Därav så ser vi nu även 40-50g på ”normala” driverskaft som var för några år sedan låg närmare 65-70g.
Det är lite same same med järnen.
I mitt tycke håller sub 100 stålskaft bra kvalitet/prestanda men ska man ner mot 60-70-80... så är det grafit som gäller.
Tot.längden har inte ökat så fasligt, (läs... 0.5” om man spelade före millenniet och ytterligare 0,25” på de längre sgi-järnen om man börjat efter 2010) men det som alla verkar vilja komma åt är klubbhastighet och där behövs en lättare tot.vikt.
Det är, som det alltid har varit, lättare att få bättre toleranser i ett grafitskaft. Frågan är bara hur mycket det får kosta och om de billigare verkligen är byggda så.
Jag tror att det tar ett tag till innan grafit är bättre och billigare även i järn.