Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sandstream skrev:Tycker Stenson och Norén ska skämmas (om de inte spelade skadade).
Håller med. Jag har nämnt det förut, Stenson har nog gjort sitt. Norén har inte, och kommer inte lyckas på PGA touren, han borde flytta hem och satsa på ET i stället.
Att klara kvalgränsen på PGA ger väl nästan mer pengar än en topp tio på europatouren? Kanske inte, men jag förstår varför man harvar på PGA istället. Särskilt om man inte måste åka över halva världen för att spela tävlingar.
Men tror faktiskt Stenson slutar efter den här säsongen. Nästa år kommer han inte få spela några Majors och då ser han nog ingen anledning att fortsätta.
Så kul att se topp tre europeer i toppen. Tpc Sawgrass är ju en bana som premierar precisionen så egentligen inte så konstigt.
Men en fråga. Hur kan proffs-golfare missa green på hål 17? Det är inte en liten green. Det är en gapwedge för de flesta. Inte så hård vind direkt. Är det för att de attackerar flaggor (extremt dumt) eller gör nerverna så mycket? Jag hade skämts ganska mycket av att missa den greenen om mitt jobb var att spela golf och är bland de 100 bästa i världen.
Kanske enkelt att säga när man bara ser det på TV. Man kanske ska ha TPC Sawgrass på sin bucketlist för att se varför. Någon här som spelat banan?
Sandstream skrev:Tycker Stenson och Norén ska skämmas (om de inte spelade skadade).
Håller med. Jag har nämnt det förut, Stenson har nog gjort sitt. Norén har inte, och kommer inte lyckas på PGA touren, han borde flytta hem och satsa på ET i stället.
Att klara kvalgränsen på PGA ger väl nästan mer pengar än en topp tio på europatouren? Kanske inte, men jag förstår varför man harvar på PGA istället. Särskilt om man inte måste åka över halva världen för att spela tävlingar.
Men tror faktiskt Stenson slutar efter den här säsongen. Nästa år kommer han inte få spela några Majors och då ser han nog ingen anledning att fortsätta.
Så kul att se topp tre europeer i toppen. Tpc Sawgrass är ju en bana som premierar precisionen så egentligen inte så konstigt.
Men en fråga. Hur kan proffs-golfare missa green på hål 17? Det är inte en liten green. Det är en gapwedge för de flesta. Inte så hård vind direkt. Är det för att de attackerar flaggor (extremt dumt) eller gör nerverna så mycket? Jag hade skämts ganska mycket av att missa den greenen om mitt jobb var att spela golf och är bland de 100 bästa i världen.
Kanske enkelt att säga när man bara ser det på TV. Man kanske ska ha TPC Sawgrass på sin bucketlist för att se varför. Någon här som spelat banan?
Norén och Stenson missade cutten men vi kan lägga många andra världsspelare på den listan också. Utan att ha en aning om vad som driver Stenson och Alex gissar jag att möjligeten att jämföra sig mot de bästa i världen vecka ut och vecka in är en enorm drivkraft.
17 är ett mycket tuffare hål än det möjligen ser ut på TV. Green må vara stor men den är ordentligt ondulerad vilket innebär att en greenträff inte är ett säkert par, varför spelarna måste "jaga" vissa delar av green. Lägg därtill att greeenytan utan tvekan är stenhård och lite vind åt något håll och marginalerna är små.
Niklas skrev: ↑13 mar 2021, 06:58
Har har väl vinnarstatus pga sin majorvinst även 21/22 iom att dom strök förra året?
Har har väl vinnarstatus pga sin majorvinst även 21/22 iom att dom strök förra året?
Enligt PGA tourens hemsida: Exempt status: Winner, The Open Championship (thru 2022-23)
Enligt PGA tourens hemsida: Exempt status: Winner, The Open Championship (thru 2022-23)
Jaha, de gjorde så. Då fortsätter han iaf nästa år. Får väl se om han klarar någon kvalgräns på de åtta starterna...Han har skämt bort oss tillräckligt många år nu, dags för någon av de andra svenskarna att steppa upp nu.
Se där, t.o.m. 22/23, då måste dom ha skjutit fram även denna säsongen eller räknar jag fel?
Vem tror ni tar det idag då? Mycket slag som inte stämmer för många spelare
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9° Spoon Cobra LTDx 15° 7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21° Järn: Taylormade P770 Wedgar: Titleist SM8 50/54/58° Putter: Taylormade Del Monte
Justin Thomas spelade verkligen mycket bättre än de andra igår. Såg ut som han var den enda som hade full kontroll på sin bollflykt. Häftiga låga draws han slog på 16 och 18.