Min nya golfpryl...(paketöppning)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

FreF skrev: 28 mar 2021, 16:20
svingit skrev:
FreF skrev:

Hur skulle du säga att de är motsvarande ”vanliga” grepp storlekar?

Small där är som Oversize i ”vanliga”?


Fanns de i ngn butik i Sverige?
Small är större än ett vanligt Oversize. Men jumbomax känns betydligt skönare att hålla i. Plus att man kan greppa ner och ändå känna kontroll.

Nordica Golf har JumboMax greppen. Enda butik jag vet som säljer JumboMax i Sverige.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det var rejäl skillnad!

Väldigt sugen på att testa dem, men hade velat testa och greppa i en butik för att reda ut storlek etc.
Det jag gjorde var att beställa ett Medium och ett small för att testa. Kom fram till att jag låg närmare small än medium. Jag använder en Medium-Large handske.

Du kan göra deras Grip fitting på https://jumbomax.com/

Här hittar du en storlekstabell.
https://jumbomax.com/sizing/
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Jckssn
Inlägg: 7
Blev medlem: 17 jun 2020, 14:17
Ort: Piteå

Fick hem ett järnset från ebay igår, Mizuno Mp32.
Bild
Spelar idag med Jpx919 Forged och med mitt spel så är den extra hjälpen dom erbjuder ett smartare val, men dom är ju inte lika fina Bild

Bild
Provat ut klubborna hemma i simulatorn och dom är helt fantastiska, ska prova ut dom lite mer ingående närmsta veckorna och se vilka som får åka med i bagen när säsongen väl drar igång här uppe.
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Köpte på mig ett par Nike Air Zoom Infinity tour men fick skoskav av dom samt att efter ett tag var det tydligt att de var för breda för mina väldigt smala fötter.
Skickade tillbaka dom till Nike (bra returpolicy där).

Har istället inköpt ett par Adidas Tour360 XT-sl2. Klart smalare i passformen och jag gillar Boost-sulan (har några andra par med den också).
IMG_1070.JPG
IMG_1070.JPG (215.17 KiB) Visad 3139 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

AH.kavaj skrev: 07 apr 2021, 07:15 Köpte på mig ett par Nike Air Zoom Infinity tour men fick skoskav av dom samt att efter ett tag var det tydligt att de var för breda för mina väldigt smala fötter.
Skickade tillbaka dom till Nike (bra returpolicy där).

Har istället inköpt ett par Adidas Tour360 XT-sl2. Klart smalare i passformen och jag gillar Boost-sulan (har några andra par med den också).

IMG_1070.JPG


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Sköna skor. Har modellen före denna. Jag har svårt för skor med tyg i hälkappan, då jag sliter tyget fort och det går hål. Adidas har alltid haft bra material i sina finare golfskor.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

svingit skrev: 07 apr 2021, 07:19
AH.kavaj skrev: 07 apr 2021, 07:15 Köpte på mig ett par Nike Air Zoom Infinity tour men fick skoskav av dom samt att efter ett tag var det tydligt att de var för breda för mina väldigt smala fötter.
Skickade tillbaka dom till Nike (bra returpolicy där).

Har istället inköpt ett par Adidas Tour360 XT-sl2. Klart smalare i passformen och jag gillar Boost-sulan (har några andra par med den också).

IMG_1070.JPG


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Sköna skor. Har modellen före denna. Jag har svårt för skor med tyg i hälkappan, då jag sliter tyget fort och det går hål. Adidas har alltid haft bra material i sina finare golfskor.
Kan bara hålla med. I dagsläget har jag två par Adidas, ett par äldre som är ganska gamla, en sneakershybrid som faktiskt börjar krackelera i hälkappan, men jag har köpt ett par adidas Tour360 XT-SL TEX som är otroligt sköna.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

AH.kavaj skrev: 07 apr 2021, 07:15 Köpte på mig ett par Nike Air Zoom Infinity tour men fick skoskav av dom samt att efter ett tag var det tydligt att de var för breda för mina väldigt smala fötter.
Skickade tillbaka dom till Nike (bra returpolicy där).

Har istället inköpt ett par Adidas Tour360 XT-sl2. Klart smalare i passformen och jag gillar Boost-sulan (har några andra par med den också).

IMG_1070.JPG


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Snygga. Jag kan inte ha Nike-skor öht eftersom de inte har storlek 43,5 av någon anledning. Det är ett ganska stort utbud av både löparskor och golfskor som försvinner då för min del. Men Adidas tycker jag är väldigt sköna.

Nu är jag helt inne på Sketchers som passar helt perfekt för min fot och har i mitt tycke överlägsen komfort.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Nike brukar passa mig bra för dom har ändå rätt smala modeller men denna funkade inte alls.
Köpte skorna på Dormy i påsk (hunnit använda dom) och nu kom mailet om 20% rabatt under Masters. Det har dom haft något år men nu behöver jag lägga det på minnet också


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tretjak
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 okt 2020, 19:11

Blev en tur till Dormy tidigare idag, kom därifrån med en TM Big foot High toe 58/15 samt en Cleveland CBX2 54/12.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har lagt beställning på två nya Scotty!
En 5.5 och en 11.0... nu väntar vi


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Nytt grepp på puttern. SuperStroke Traxion XL+ Tour 2.0.
Bild
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar