Jag flyttade upp till Uppsala från Sthlm och blev medlem i Kåbo GK som var en 9-hålsbana mitt i stan. Eftersom den låg mitt i stan, så kunde både juniorer och äldre lätt ta sig till banan. Alla medlemmar på Kåbo GK var som en familj.. Alla kände alla och ingen var osams med någon. Vi spelade tävlingar ihop och vanliga sällskapsrundor var "vardag" för denna lilla trevliga klubb.
Sommaren 2013 stod det grävmaskiner på 5áns green.. Bygg-gubbarna satte upp stängsel runt 3 hål och började gräva.. Mer jävla studenter till uppsala är att vänta... Men faktum var att Kommunen länge velat gräva bort banan och bygga hus, just där det ligger en golfbana.. Dom låvade oss ny mark att bygga ny bana på - men det är som alla vet bara lögner! Politikerna i denna stad spelar tyvärr inte golf och ser ingen tjusning med sporten..
Jaja.. Hur som helst så finns Kåbo Golfklubb inte längre.
Det som är fånigast är att bygget som startade från 5áns green över 6áns tee och ner på halva 7án, är snart färdigbyggda. Ingen plan att bygga mer finns inte.. Så varför kunde vi inte få vara kvar!!!!
Detta är 2áns tee. (Teeskylten står kvar)