Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur justerar du olika fel utifrån de insikterna?svingit skrev:Efter 30 min träning på att få en positiv club path så slog jag 10 slag med drivern för att få lite statistik.
Ett annat problem jag har dock är face angel, som är lite för mycket öppet. Annars är jag nöjd med siffrorna. är en enda drive som inte var över 160+ mph i ball speed. Nu väntar jag på mitt nya skaft. Ett UST Proforce V2 75g stiff med en torque på 2.2.
Detta är en diskussion som är vanlig hos tränare men kommer troligen bli allt vanligare hos klubbgolfare också. Datan i sig från TrackMan hjälper oss förstå vad som händer och vad som kan behöva göras. Att sen göra det betyder något helt annat och det är där skon klämmer. I vår bransch är du inte en bra tränare bara för att du har informationen. Du måste också veta vad du ska göra med den.McRuff skrev: ↑19 apr 2021, 08:03 Hur justerar du olika fel utifrån de insikterna?
Försöker du bota öppet face med att ändra grepp, stå närmare/längre ifrån bollen eller bara träna på att bli kvar bakom bollen mer i svingen?
Jag jobbar med det själv för att hitta kontinuitet och blir ibland lite förvirrad kring om det är lite ändring i uppställning eller dagsform️ som påverkar.
Jo, Trackman måste ha gjort livet lite jobbigt för er tränare ibland. Noobs som kommer med all information på ett fat, och säkert vill ändra allt på en gång haha..MaxP skrev:Detta är en diskussion som är vanlig hos tränare men kommer troligen bli allt vanligare hos klubbgolfare också. Datan i sig från TrackMan hjälper oss förstå vad som händer och vad som kan behöva göras. Att sen göra det betyder något helt annat och det är där skon klämmer. I vår bransch är du inte en bra tränare bara för att du har informationen. Du måste också veta vad du ska göra med den.McRuff skrev: ↑19 apr 2021, 08:03 Hur justerar du olika fel utifrån de insikterna?
Försöker du bota öppet face med att ändra grepp, stå närmare/längre ifrån bollen eller bara träna på att bli kvar bakom bollen mer i svingen?
Jag jobbar med det själv för att hitta kontinuitet och blir ibland lite förvirrad kring om det är lite ändring i uppställning eller dagsform️ som påverkar.
Haha. Japp. Den funkar bättre än allt annat jag slagit i driverväg på länge.JohanAdministratör skrev: ↑22 apr 2021, 13:37 Den där får du behålla ett litet tag nu!
Det såg ut som bra siffror
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum