...att det är sjuka scorer i Golf Gamebook Open?
Vi måste prata om...
- jonathanfroberg
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Du svarade på din egen fråga - var tioende år ska banan slopas om och om några större förändringar görs i karaktären.Niklas skrev: ↑17 maj 2021, 09:59 När blir en slope ogiltig?
Jag menar Kungsängen Kings var senast slopad 2011: https://golfstarkungsangen.se/wp-conten ... n_2020.pdf
Idag är banan kortare och ett av de svåraste hålen (11) är nu betydligt enklare än vad det var 2011. Går det verkligen att spela hcp-grundande rundor på denna bana i dagsläget? Mitt hcp är väldigt mycket baserat på denna bana (den jag spelat mest helt enkelt) och det är alltid för lågt när jag spelar andra banor vilket fick mig att fundera lite. Jag ska nog ha närmare 14 i hcp än 12.
Edit: https://golf.se/for-spelaren/regler--ha ... esystemet/
Om en månad är banan inte hcp-grundande helt klart för då har det gått mer än 10 år.
- Sandstream
- Sandstream
En topplista för högsta poäng känns lika menlöst som när Bajen kommer sist av Stockholmslagen i Allsvenskan och deras fans börjar snacka om publik- eller derbytabellen

Ja, då är mitt hcp alltså felaktigt med ett par slag.MaxP skrev: ↑17 maj 2021, 11:32Du svarade på din egen fråga - var tioende år ska banan slopas om och om några större förändringar görs i karaktären.Niklas skrev: ↑17 maj 2021, 09:59 När blir en slope ogiltig?
Jag menar Kungsängen Kings var senast slopad 2011: https://golfstarkungsangen.se/wp-conten ... n_2020.pdf
Idag är banan kortare och ett av de svåraste hålen (11) är nu betydligt enklare än vad det var 2011. Går det verkligen att spela hcp-grundande rundor på denna bana i dagsläget? Mitt hcp är väldigt mycket baserat på denna bana (den jag spelat mest helt enkelt) och det är alltid för lågt när jag spelar andra banor vilket fick mig att fundera lite. Jag ska nog ha närmare 14 i hcp än 12.
Edit: https://golf.se/for-spelaren/regler--ha ... esystemet/
Om en månad är banan inte hcp-grundande helt klart för då har det gått mer än 10 år.
Hcp: ~12
- jonathanfroberg
Haha jo, det ligger väl någonting i det!Sandstream skrev:En topplista för högsta poäng känns lika menlöst som när Bajen kommer sist av Stockholmslagen i Allsvenskan och deras fans börjar snacka om publik- eller derbytabellen

Hemmaklubb: Jönåkers GK
Det är väl ändå väntat? 68 är kanske lite väl.jonathanfroberg skrev: ↑17 maj 2021, 11:31 ...att det är sjuka scorer i Golf Gamebook Open?
IMG_1774.JPG
Jag ligger t65 med 44p, bara det är helt sjukt. Borde ju ligga sist egentligen, men det är väl sån golfsporten är med extra slag och skit.
När vi ändå har Gamebook uppe. Är ens profil automatiskt privat? Hittar ingen inställning för det.
Förvånar mig inte om det stämmer. Men visst går det helt emot det GS gick ut med när ICA tog över marken ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1
Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1
Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
- Sandstream
Ja, GS sa väl att de hade arrende till 2038 eller något sånt men money talks. Enligt rykte fick de 15 miljoner för att ICA tog halva 11:an och delar av 12 och 14.
Har sagt det länge: GS drivs inte för att skapa bra golf utan för att tjäna pengar. Skulle de få bra betalt av någon för att bebygga en hel bana så skulle de nog sälja direkt.
Tycker underhållet av banorna har sjunkit rejält i år. Man vet inte om man är på fairway eller i ruffen...

Oj, så illa i år? Gjorde man rätt som slutade vara Golfstar-medlem efter fyra år.Sandstream skrev: ↑18 maj 2021, 12:38Ja, GS sa väl att de hade arrende till 2038 eller något sånt men money talks. Enligt rykte fick de 15 miljoner för att ICA tog halva 11:an och delar av 12 och 14.
Har sagt det länge: GS drivs inte för att skapa bra golf utan för att tjäna pengar. Skulle de få bra betalt av någon för att bebygga en hel bana så skulle de nog sälja direkt.
Tycker underhållet av banorna har sjunkit rejält i år. Man vet inte om man är på fairway eller i ruffen...![]()
Hcp: ~12