Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jensap skrev: ↑12 mar 2021, 19:20Slutade med att jag ”all in” på en vagn med fjärrkontroll. Motocaddy M7, den gick på 14.995:- medan en Motocaddy utan fjärr ligger på ca 9.000:- till 12.000:- beroende på modell.
Har du blivit rik på Bitcoin?
Återkom gärna när du kört några rundor och berätta om dina intryck!
Köpte en Cryo 2.0 elvagn i höstas och har väl hunnit med 10-15 rundor med den. En ganska enkel vagn utan massa funktiorner och ingen fjärrkontroll.
+ Snygg och diskret
+ Förhållandevis smidig att få in i bilen
+ Smidigt batteri
- Ratten som styr hastigheten är steglös och ger lite dålig feedback om farten. (har själv löst detta genom att tejpa fast en peg)
- Saknar en bra korg e.d. att slänga ner Bollar, kikare och Twix i.
Tips: Köp absolut den bromsade varianten!
460.jpg (24.71 KiB) Visad 5027 gånger
Driver: Callaway GBB Epic FW: Callaway Rogue 5 HY: Rogue 4 Järn: Callaway Rogue Pro 5-P Wedgar: Callaway Jaws MD5: 50, 54, 60 Putter: PXG Closer Gen2 Boll: Titleist Pro V1X / Blackswing Pure Black Tour
jensap skrev: ↑12 mar 2021, 19:20Slutade med att jag ”all in” på en vagn med fjärrkontroll. Motocaddy M7, den gick på 14.995:- medan en Motocaddy utan fjärr ligger på ca 9.000:- till 12.000:- beroende på modell.
Har du blivit rik på Bitcoin?
Återkom gärna när du kört några rundor och berätta om dina intryck!
Haha, hade jag blivit rik på Bitcoin hade jag nog köp en egen golfbil istället.
Har spelat nu ett antal rundor med vagnen och är supernöjd med den. Det är som att ha en caddy, enkelt att styra/köra vagnen. Batteriet visar knappt att den tappar i kapacitet efter en runda. Det blir typ bara gå och slå, känns efter 18 hål att det är lättare för knät att slippa vanlig vagn eller att man bär.
Rekommenderas!
jensap skrev: ↑15 maj 2021, 10:15Haha, hade jag blivit rik på Bitcoin hade jag nog köp en egen golfbil istället.
Har spelat nu ett antal rundor med vagnen och är supernöjd med den. Det är som att ha en caddy, enkelt att styra/köra vagnen. Batteriet visar knappt att den tappar i kapacitet efter en runda. Det blir typ bara gå och slå, känns efter 18 hål att det är lättare för knät att slippa vanlig vagn eller att man bär.
Rekommenderas!
Hade man hängt på BTC-tåget från början hade man kunnat köpa en egen bana nu
Köpte CT6 främst för att den var så liten och precis gick in i min baklucka. Har sålt den bilen så nu finns det plats för en större vagn!
Utan att värdera märken mot varandra så undrar jag lite varför en elektrisk golfvagn kostar skjuortan när tekniken är så billig.
Jag är ingen elektriker men att modda en vanlig vagn med en elmotor och ett batteri lär vara rätt enkelt (om jag förstår mina mer intresserade kollegor rätt).
Jag har hittat en fjärrstyrd vagn likt den på bilden ovan, 27 hål, litium. Knappt 9000:-
Rent krasst är vagnen värd 1500:- (typ, en boomerang utan att betala för namnet) och 6-7000:- är på tok för mycket för elektrifiering.
Utöver det:
Jag ser fullt av annonser på ”kvalitetsvagnar” som har bytt ut både det ena och det andra inom några år. För närmare 20 000:- skulle inte jag stå ut med nåt sånt. Verkar vara så enkelt att tekniken krånglar och batteri tar slut varesig vagnen är svindyr eller inte sååå dyr!?
Egon skrev: ↑17 maj 2021, 20:50
Utan att värdera märken mot varandra så undrar jag lite varför en elektrisk golfvagn kostar skjuortan när tekniken är så billig.
Egon
Men inte ens en bra icke-elektrifierad vagn är särskilt billig. Ska man då ha en mekanik som klarar lite mer vikt blir det väl än dyrare. Jag har köpt billiga vanliga vagnar och de är ju riktigt dåliga och tunga att knuffa runt på. En bättre vanlig vagn kostar runt 3500 kronor. Jag tycker alltid mekaniska saker kostar vansinnigt mycket om man jämför med elektronik. Så det är väl en del av förklaringen.
Egon skrev: ↑17 maj 2021, 20:50
Utan att värdera märken mot varandra så undrar jag lite varför en elektrisk golfvagn kostar skjuortan när tekniken är så billig.
Egon
Men inte ens en bra icke-elektrifierad vagn är särskilt billig. Ska man då ha en mekanik som klarar lite mer vikt blir det väl än dyrare. Jag har köpt billiga vanliga vagnar och de är ju riktigt dåliga och tunga att knuffa runt på. En bättre vanlig vagn kostar runt 3500 kronor. Jag tycker alltid mekaniska saker kostar vansinnigt mycket om man jämför med elektronik. Så det är väl en del av förklaringen.
Visst, nu gjorde jag ett antagande ang. vagnen ovan som ser ut som en gammaldags boomerang. Den var iofs okristligt dyr när det begav sig, men mindre kända märken höll rätt bra de också om än inte exakt lika bra.
Pris på vanliga push-vagnar säger inte så mycket. Jag slog till på en för 2700:- år 2019, den är slut nu.
Det som skär lite i mig är att prisbilder oftast inte är skäliga när man dissekerar det hela ur en ren teknisk aspekt. Batteri kostar och laddare kostar men elmotorer, hjul och Aluminium rör kostar inte så mycket att priser på 15-20 tusen är befogade.
En enkel elvagn (enl. modell ovan) kostar runt 4 tusen, litium en tusing till och vill man ha fjärr så runt 8.
Egon skrev: ↑17 maj 2021, 20:50
Utan att värdera märken mot varandra så undrar jag lite varför en elektrisk golfvagn kostar skjuortan när tekniken är så billig.
Egon
Men inte ens en bra icke-elektrifierad vagn är särskilt billig. Ska man då ha en mekanik som klarar lite mer vikt blir det väl än dyrare. Jag har köpt billiga vanliga vagnar och de är ju riktigt dåliga och tunga att knuffa runt på. En bättre vanlig vagn kostar runt 3500 kronor. Jag tycker alltid mekaniska saker kostar vansinnigt mycket om man jämför med elektronik. Så det är väl en del av förklaringen.
Visst, nu gjorde jag ett antagande ang. vagnen ovan som ser ut som en gammaldags boomerang. Den var iofs okristligt dyr när det begav sig, men mindre kända märken höll rätt bra de också om än inte exakt lika bra.
Pris på vanliga push-vagnar säger inte så mycket. Jag slog till på en för 2700:- år 2019, den är slut nu.
Det som skär lite i mig är att prisbilder oftast inte är skäliga när man dissekerar det hela ur en ren teknisk aspekt. Batteri kostar och laddare kostar men elmotorer, hjul och Aluminium rör kostar inte så mycket att priser på 15-20 tusen är befogade.
En enkel elvagn (enl. modell ovan) kostar runt 4 tusen, litium en tusing till och vill man ha fjärr så runt 8.
Egon
Nej, jag håller med. Tänker alltid på oskäliga priser när man ser ungdomar som kör från och till hemmabanan med sina mopedbilar för 120.000 kronor. Där kan vi snacka oskäligt dyrt med tanke på att man kan köpa en riktig bil ny för samma pengar.
Golfare måste helt enkelt vara extra villiga att göra sig av med pengar. Men 20.000 kronor är faktiskt vansinne för en elvagn. Kan bara hålla med.
Niklas skrev: ↑18 maj 2021, 14:56
Nej, jag håller med. Tänker alltid på oskäliga priser när man ser ungdomar som kör från och till hemmabanan med sina mopedbilar för 120.000 kronor. Där kan vi snacka oskäligt dyrt med tanke på att man kan köpa en riktig bil ny för samma pengar.
Ett litet sidåspår som inte hör till golfen.
En kompis skulle sälja sin pick-up. Jag är dåligt insatt i de modellerna men tydligen var det högvilt för ombyggnad till A-traktor. En snorgärs som inte ens fyllt 18 kom med sin far och pyntade cash ur en Ica-kasse. Tydligen var det bara en elektrisk spärr och omreggning och sen gjorde han sig en stor hacka på det.
Kompisen var helnöjd med priset och visst måste man beundra företagsamheten hos en sån junis...
Jag drack bara folköl o gick på disco i hans ålder.
såg att dormy har en vagn som heter Powakaddy hill billy någon som har en sådan? ligger "bra" i pris men jag undrar vad skillnaden är mot en vanlig powakaddy