En månad sen senaste uppdateringen. Mycket har hänt men inte så mycket spel som jag hade velat, det blir det väl aldrig?
Här i Skåne hade vi några riktigt blåsiga veckor, på PGA har det varit några tillfällen med ~18 m/s i byarna, kan säga att det är alltid byvind på PGA. De tre tydligaste sakerna som vinden ställde till med var på green. Dels fångade puttern vinden och "vobblade" när jag lyfte den, dels får jag sådana tårar i ögonen när jag försöker läsa linjen i motvinden att det ser ut som om jag skalat lök. Vidare hade klubben dressat greenerna och inte ens polaren med 2 i HCP fick stopp på bollen vilket gjorde det direkt omöjligt för mig när jag försökte.
Utöver svårigheter i vind har jag inte fått ihop spelet som jag velat. Är nog det klassiska "vill för mycket" men tar också en del dumma beslut vilket visade sig när jag bl.a. besökte Halmstad i helgen och spelade Norra och Södra. Jag har en ådra av gambling i mig och finns det en glipa om 5cm mellan två träd tenderar jag till att försöka gå där. Det förstår alla att det är idiotiskt.
Nu är iaf bagen komplett, eventuellt att något kommer hända med wedgarna men är inte så säker på det. Utöver att ha haft de nya järnen (ZX5) i bagen i ca 5 varv har jag nu också spelat de första varven med träklubborna, samtliga Tsi2. Har inget att klaga på när det kommer till klubborna. Järnen har en väldigt skön känsla och även polarna tycker jag får en bättre bollbana än med mina gamla Mizuno EZ-forged. Drivern får jag framförallt ett jäkla rull med och när fairways blir hårdare kommer jag få tänka till för totaldistansen kommer sätta nya hinder i spel.
I samtliga träklubbor blev det HZRDUS smoke black RDX stiff, med vikter om 60/70/80 i DR/FW/HY. Dom är lite kortade för mig och har noll flex

Tror inte det är klubbor jag kommer ha när jag börjar tappa i svinghastighet men just nu är dom bra.
Utöver PGA har det som sagt blivit spel på Halmstad, hade aldrig spelat någon av Norra eller Södra innan men gillade layoten väldigt mycket på båda två, skicket var ok men inte som i Malmö. Gillade hela anläggningen även om jag inte har några problem att säga att "stekigheten" på den är den högsta jag upplevt i Sverige. Har också blivit ett varv på Rya, det var tur att dom drog av 100kr på green feen och även sa att dom haft det svårt pga vintern innan vi slog ut, för konditionen var i katastrofalt dåligt skick tycker jag. De i sällskapet som var från Uppsala sa att man har bättre greener där. Kan inte förstå hur en seaside-bana kan lida så mycket av vintern. Söder om i Malmö är alla banor i bättre skick och norr om i Halmstad var det också i bättre skick.
Nu behöver jag träna lite närspel och hitta en jämnhet, kan inte hålla på och tappa (och finna) allt över en natt. Har 1,5 månad på mig innan den stora kompis-tävlingen går av stapel på Frösåker.