Utvecklingens faser, tid & intensitet...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Sohlberg skrev:Det kanske är så att du måste skaffa dig en ”riktig” rutin inför alla slag. Inte bara på banan utan även på rangen!

På rangen: ställ bagen en bit bakom utslagsplatsen även bollarna där! Och då behöver du hämta både boll och ”rätt” klubba inför varje slag. Gör din rutin varje gång. Då blir det mer som om du är ute på banan och spelar.
Ja, jag är duktig så ibland (läs: 1/15 gånger). Men beror på vad syftet med träningen är. Finns ju inget hinder för att alltid göra det dock (bortsett tid).

Vad jag märkt redan förra året är att jag behöver träna. Spelar jag bana för mycket börjar felen smyga sig på mig och jag har inte chans att reda ut det. Så ska försöka lägga mer tid på rangen faktiskt. När det vankas runda blir det oftast en snabb hink på rangen för att värma upp, mer hinns inte med.

Givet att jag tappat bort min driversving också (var superbra i början av april, men inte alls på plats längre) så finns det nog en del att reda ut på fler punkter.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

McRuff skrev:
Sohlberg skrev:Det kanske är så att du måste skaffa dig en ”riktig” rutin inför alla slag. Inte bara på banan utan även på rangen!

På rangen: ställ bagen en bit bakom utslagsplatsen även bollarna där! Och då behöver du hämta både boll och ”rätt” klubba inför varje slag. Gör din rutin varje gång. Då blir det mer som om du är ute på banan och spelar.
Ja, jag är duktig så ibland (läs: 1/15 gånger). Men beror på vad syftet med träningen är. Finns ju inget hinder för att alltid göra det dock (bortsett tid).

Vad jag märkt redan förra året är att jag behöver träna. Spelar jag bana för mycket börjar felen smyga sig på mig och jag har inte chans att reda ut det. Så ska försöka lägga mer tid på rangen faktiskt. När det vankas runda blir det oftast en snabb hink på rangen för att värma upp, mer hinns inte med.

Givet att jag tappat bort min driversving också (var superbra i början av april, men inte alls på plats längre) så finns det nog en del att reda ut på fler punkter.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Det är ingen idé egentligen att du fortsätter skriva här för du har din bestämda uppfattning och vill köra på det. Så gör det istället för att ta in det folk försöker skriva till dig.

Försök få med dig PRO och launch monitor ut på banan då om du upplever att det blir annorlunda där.

Skulle gissa att du slår bra på matta just för att du slappnar av mer och svingar säkert långsammare där än på banan (inte att du svingar klubbhuvudet långsammare utan ditt tempo i svingen är långsammare och ger bättre kontroll)

På rangen har du ingen press, du kan slå ditt slag och går det 145 eller 155 spelar egentligen ingen roll. Men på banan måste du slå 155 och där kommer dina fel smyga sig på dig för du har ingen stabil sving att luta dig tillbaka till.

På rangen har du en rak matta att förhålla dig till osv. Prova ställ dig så att du får slå ditt slag lite mer snett jämfört med mattan och se vad som händer. Jag skulle tro att om du ställer dig mot höger på mattan kommer du slå slice eller pull hook och står du mot vänster på mattan blir det kraftigt draw eller slice.


Prova och se. Du måste förstå att din sving är inte vad du tror att den är och om du tittar på dig själv på banan kommer du förstå. Du beskriver det själv men du vill inte inse det.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10 Det är ingen idé egentligen att du fortsätter skriva här för du har din bestämda uppfattning och vill köra på det. Så gör det istället för att ta in det folk försöker skriva till dig.
Ärligt talat så är det viss idé då det ändå är 2/10 som svarar på vad jag faktiskt frågar om, vilket varit givande. Jag ska bortse från övriga.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10Försök få med dig PRO och launch monitor ut på banan då om du upplever att det blir annorlunda där.
MYCKET bra förslag!
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10Skulle gissa att du slår bra på matta just för att du slappnar av mer och svingar säkert långsammare där än på banan (inte att du svingar klubbhuvudet långsammare utan ditt tempo i svingen är långsammare och ger bättre kontroll)


Så är det alldeles säkert. Knäckfrågan (igen) är varför jag har rangesvingen på 3/5 slag och en idiotsving på 1/5. Pratar alltså inte om resultat (även skitslag kan bli bra) utan om känslan i svingen.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10På rangen har du ingen press, du kan slå ditt slag och går det 145 eller 155 spelar egentligen ingen roll. Men på banan måste du slå 155 och där kommer dina fel smyga sig på dig för du har ingen stabil sving att luta dig tillbaka till.

Nu låter det som att du antar att jag 1. Inte ställer krav på mig på rangen. 2. Ställer orimliga krav på mig själv på banan.

Det handlar inte om att lämna 5 meter till green eller missa 5-10 meter åt sidan. Vilket jag skrivit i varannat inlägg nu. Det vore en rimlig variation utifrån den nivå jag är på även när jag är på mitt bästa. Det handlar om att jag helt plötsligt slår som om jag ska mörda bollen och tar i på helt fel ställen. Det är INTE att jag gör det hela tiden vilket flera verkar anta.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10På rangen har du en rak matta att förhålla dig till osv. Prova ställ dig så att du får slå ditt slag lite mer snett jämfört med mattan och se vad som händer. Jag skulle tro att om du ställer dig mot höger på mattan kommer du slå slice eller pull hook och står du mot vänster på mattan blir det kraftigt draw eller slice.
Nja. Dels står jag ofta snett på mattan för att jag alltid siktar på en specifik punkt när jag slår. Dels har jag slagit en hel del på matta som inte har den formen. Men "nja" är för att det säkert finns viss sanning i det. Det förklarar dock inte hur variationen på banan kan vara så stor (återigen, jag pratar inte om resultat).
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

McRuff skrev:
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10 Det är ingen idé egentligen att du fortsätter skriva här för du har din bestämda uppfattning och vill köra på det. Så gör det istället för att ta in det folk försöker skriva till dig.
Ärligt talat så är det viss idé då det ändå är 2/10 som svarar på vad jag faktiskt frågar om, vilket varit givande. Jag ska bortse från övriga.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10Försök få med dig PRO och launch monitor ut på banan då om du upplever att det blir annorlunda där.
MYCKET bra förslag!
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10Skulle gissa att du slår bra på matta just för att du slappnar av mer och svingar säkert långsammare där än på banan (inte att du svingar klubbhuvudet långsammare utan ditt tempo i svingen är långsammare och ger bättre kontroll)


Så är det alldeles säkert. Knäckfrågan (igen) är varför jag har rangesvingen på 3/5 slag och en idiotsving på 1/5. Pratar alltså inte om resultat (även skitslag kan bli bra) utan om känslan i svingen.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10På rangen har du ingen press, du kan slå ditt slag och går det 145 eller 155 spelar egentligen ingen roll. Men på banan måste du slå 155 och där kommer dina fel smyga sig på dig för du har ingen stabil sving att luta dig tillbaka till.

Nu låter det som att du antar att jag 1. Inte ställer krav på mig på rangen. 2. Ställer orimliga krav på mig själv på banan.

Det handlar inte om att lämna 5 meter till green eller missa 5-10 meter åt sidan. Vilket jag skrivit i varannat inlägg nu. Det vore en rimlig variation utifrån den nivå jag är på även när jag är på mitt bästa. Det handlar om att jag helt plötsligt slår som om jag ska mörda bollen och tar i på helt fel ställen. Det är INTE att jag gör det hela tiden vilket flera verkar anta.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:10På rangen har du en rak matta att förhålla dig till osv. Prova ställ dig så att du får slå ditt slag lite mer snett jämfört med mattan och se vad som händer. Jag skulle tro att om du ställer dig mot höger på mattan kommer du slå slice eller pull hook och står du mot vänster på mattan blir det kraftigt draw eller slice.
Nja. Dels står jag ofta snett på mattan för att jag alltid siktar på en specifik punkt när jag slår. Dels har jag slagit en hel del på matta som inte har den formen. Men "nja" är för att det säkert finns viss sanning i det. Det förklarar dock inte hur variationen på banan kan vara så stor (återigen, jag pratar inte om resultat).
Nu antar du även saker om mitt påstående. Jag har en namne som är grym på rangen, jag har aldrig sett en finare sving om jag skall vara ärlig hos en amatörgolfare. På rangen har han en magisk draw eller fade vad det nu heter när bollen startar höger och går vänster fast han spelar åt fel håll. På banan är han inte alls lika bra, han tappar det totalt. Eller totalt är att ta i men har samma tendenser som dig. Han kan spela ruggigt bra och sen poff är allt borta och några tripplar kommer på besök.

Jag tror inte du är slapp på rangen utan kan träna strikt och ha tydliga mål. Men det jag menar är att det undermedvetna på rangen gör att du tillåter dig att missa. Tar du ut ett mål och sen genomför slaget så är det lättare att göra det på rangen än på banan, så kommer det alltid vara för på rangen har vi alltid en extra chans och det tar bort pressen.
Du kan alltid prova simulera det på rangen, säg att du har 5 bollar kvar. Slå alla till olika mål och om du missar ett enda mål måste du ta 30 bollar till och slå till olika mål där sista 5 inte får missa målet. När du lyckas får du gå hem, det sätter en helt annan press på en. Funkar även på puttningen när man tränar den, gör spindeln det sista du gör, du får inte gå hem förens du klarat 6 utav 8. Eller 8 utav 8 men då gäller det att ha tid på sig innan det blir mörkt.

På rangen har man en matta med tydliga kanter, det finns streck att förlita sig på. Men på banan finns det inga, gräset är grönt och ibland är upplevelsen att man står helt snett mot flaggan fast man egentligen inte gör det, hjärnan har väldigt lätt för att kompensera en sån här sak och samma sak här som jag skrev tidigare, du behöver inte tänka på att det är snett men ditt undermedvetna kommer göra det.

Står du snett jämfört med Tee kulorna kan du övertala dig själv att du står rätt, men är inte ditt undermedvetna med dig så kommer din hjärna kompensera på nervägen för att ”rädda” situationen som inte finns.

Hände mig så sent som igår, bollen nedanför fötterna. Jag vet att bollen sticker lite höger då, jag fick inte missa höger på det hålet. Slog jag bara rakt så skulle det lösa sig men jag var så rädd för högern att när jag svingade stängde bladet som aldrig förr och skickade bollen vänster. Jag visste att jag stod bra och att jag kunde slå rakt. Men innerst inne litade jag inte på det.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

McRuff skrev:
MaxP skrev: Men det är väl just det Egon menar som du själv erkänner mellan raderna att du har problem med. Det du beskriver som "totalt tappar bort svingen" är inte att du tappar bort svingen, det är din vanliga spridning. Att det sen kan vara svårt att acceptera är inget konstigt. Det är ju inte så att du hittar på en helt ny sving helt plötsligt, även om resultatet kan verka peka åt det hållet.
Det känns rätt konstigt att du säger så. Om du har en elev i Trackman som slår 19 bollar med svingspår 2° inifrån-ut, och den 20e 14° utifrån-in. Kallar du det ”vanlig spridning” då?

Eller kan du se att det finns en rätt bra stabilitet där i grunden som av någon anledning byta bort mot att spänna sig, kasta klubban osv?
Jag säger ovan för att det du beskriver aldrig händer, åtminstone inte när de har lektion med mig. Det är också poängen jag vill få fram. Du kan missa med en 40 meters spridd i bredd men som är förvånansvärt lite differens i hur du levererar klubban. Dvs gå från två grader inifrån till fyra grader och slut bladet två grader extra och bollflykten kommer se helt annorlunda ut, men det är inte en helt ny sving.

Skulle jag se tendenser till det du skriver ovan så konstaterar jag bara att det är ett dåligt slag och inget att reflektera över. För det kommer att ske dåliga slag, oavsett hur mycket vi tränar. Bild



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:50
Nu antar du även saker om mitt påstående. Jag har en namne som är grym på rangen, jag har aldrig sett en finare sving om jag skall vara ärlig hos en amatörgolfare. På rangen har han en magisk draw eller fade vad det nu heter när bollen startar höger och går vänster fast han spelar åt fel håll. På banan är han inte alls lika bra, han tappar det totalt. Eller totalt är att ta i men har samma tendenser som dig. Han kan spela ruggigt bra och sen poff är allt borta och några tripplar kommer på besök.
1. Förlåt...
2. Precis så. Jag känner ju utan att se bollen när ett slag är bra, "fri" sving som min käre pro tjatar om. Sen rätt som det är så är det som att någon kastat en näve grus i varenda led i kroppen och allt känns bara fel. Att jag sen slår en fade ibland fast det var menat att vara en draw är helt rimligt, det kan jag ändå räkna som ok.

Svårare socialt är när jag känner att det var ett skitslag, men lycka lägga upp den mitt på green iaf (vilket då är ren tur). När jag avser att slå en kraftig draw och istället träffar tunt som startar mot vänsterkant och skruvar tillbaka till mitten och på något magiskt sätt stannar mitt på green. För mig är det ett uselt slag, så att få "komplimanger" för det skär i hjärtat.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:50 Du kan alltid prova simulera det på rangen, säg att du har 5 bollar kvar. Slå alla till olika mål och om du missar ett enda mål måste du ta 30 bollar till och slå till olika mål där sista 5 inte får missa målet. När du lyckas får du gå hem, det sätter en helt annan press på en. Funkar även på puttningen när man tränar den, gör spindeln det sista du gör, du får inte gå hem förens du klarat 6 utav 8. Eller 8 utav 8 men då gäller det att ha tid på sig innan det blir mörkt.
Jag har faktiskt gjort ett test av det (blev inspirerad av någon på fb). Plottat alla slag under en runda (ej närspel), i rätt ordning. Ger sedan 1 poäng för "ok/i spel) och 2 poäng för "riktigt bra". Inte hunnit göra det mer än ett par gånger dock. Puttar på samma sätt. 1 meter = 5/5, 1,5 m = 4/5, Långa puttar = max 2 per boll osv med första bollen inom 1-1,5m (beroende på lutning etc)
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:50 På rangen har man en matta med tydliga kanter, det finns streck att förlita sig på. Men på banan finns det inga, gräset är grönt och ibland är upplevelsen att man står helt snett mot flaggan fast man egentligen inte gör det, hjärnan har väldigt lätt för att kompensera en sån här sak och samma sak här som jag skrev tidigare, du behöver inte tänka på att det är snett men ditt undermedvetna kommer göra det.

Står du snett jämfört med Tee kulorna kan du övertala dig själv att du står rätt, men är inte ditt undermedvetna med dig så kommer din hjärna kompensera på nervägen för att ”rädda” situationen som inte finns.
Jag försöker rensa min "statistik" för sådant (svårare lägen). Försöker alltid ta ut en linje i gräset som är "rakt" som jag kan förhålla mig till. Ibland kanske det spökar när det finns naturliga linjer som kanske lurar hjärnan såsom du beskriver, ska ta med mig den och se om det är där det kan finnas en nyckel.
stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:50 Hände mig så sent som igår, bollen nedanför fötterna. Jag vet att bollen sticker lite höger då, jag fick inte missa höger på det hålet. Slog jag bara rakt så skulle det lösa sig men jag var så rädd för högern att när jag svingade stängde bladet som aldrig förr och skickade bollen vänster. Jag visste att jag stod bra och att jag kunde slå rakt. Men innerst inne litade jag inte på det.
Ja, nivåskillnader är svåra. Liksom tjockruff. Jag försöker lära av erfarenheterna där och inte ta resultatet så hårt. Exempel nyligen så hade jag 55 till flagg, vilket är en lugn 52* jag tränat in hyfsat precision för. Men bollen låg i rejäl tjockruff, så hur mkt ska man kompensera? Tänkte att jag lägger på 10 meter.. Slår exakt 65 m och rullar av långt, såklart. Det där tjock gräset som såg ut att vara som blött lin var hur sprött som helst och gav inget som helst motstånd.

Här lider jag ju solklart av bristande rutin på bana, ingen launch monitor i världen kan lära en det.

stevvee skrev: 26 maj 2021, 10:50 Bra kommentarer...
Trådsyftet var egentligen att reda ut "tid vs volym". Det finns stöd gällande inlärning som menar att vi inte kan stressa hjärnan att ta in kunskap/förmåga oavsett hur mkt vi tränar på hur kort tid som helst. 500h på fem veckor är alltså inte lika bra som 400h på tio veckor som är sämre än 400h på tjugo veckor osv.

Min fundering innan den här tråden var om jag lider av det fenomenet. Jag har haft hög träningsvolym, men under relativt kort tid. Det kanske blir kortslutning för att jag inte kan "göra rätt" utan att hålla alla svingtankar i huvudet samtidigt, och när det brister så kraschar det totalt.

Frågan utifrån det blir, hur bygger man bäst in det utan att vänta 5 år på att bli erfaren (för det svaret är så himla tråkigt :lol: )?
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Som någon vis man sagt: Practice makes permanent.

Det jag ville få fram är att om det funkar på rangen men inte på banan så är det som görs på rangen helt ovidkommande.

När du drar fram att hen trodde så och den trodde si om ditt hcp. så ringer det kyrkklockor i varenda stad. Du är inställd på att du gör rätt och varje gång du spelar blir du bara nedtryckt i skorna.
Du tappar inte alls någon sving utan du tappar bort all fix o trix som gör att du kan få iväg bollen hyggligt.
Jag vet, jag har varit där 1000-tals ggr OCH det funkar alltid på rangen!!!!

Konkret:
Ladda bagen med en j7, wedge och putter.
Gå ut och chippa dig runt med j7 (huvudet får inte gå högre än höften i baksvingen) och jag lovar att du kommer att scora rätt bra.

Lärdomen här är att det räcker att kunna avancera bollen framåt med hygglig precision för att få till en score. För att nå det så räcker det med en rörelse som är kort och kraftlös.

Jakten på bra slag är inget som har med golf att göra. Förekomsten av bra slag är ibland en konsekvens av träning men det är inte en garant.

Egon
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Egon skrev: 26 maj 2021, 13:41 Som någon vis man sagt: Practice makes permanent.

Du tappar inte alls någon sving utan du tappar bort all fix o trix som gör att du kan få iväg bollen hyggligt.

Egon
Vad innebär det?

Jag har nog svårt att se skillnaden i "fix och trix" om jag siktar på en flagga på rangen, tar en linje, ställer upp på mattan och slår till.. Mot att ta en punkt på banan, ställa upp på Tee och slå till.
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

McRuff skrev: 26 maj 2021, 14:02
Egon skrev: 26 maj 2021, 13:41 Som någon vis man sagt: Practice makes permanent.

Du tappar inte alls någon sving utan du tappar bort all fix o trix som gör att du kan få iväg bollen hyggligt.

Egon
Vad innebär det?

Jag har nog svårt att se skillnaden i "fix och trix" om jag siktar på en flagga på rangen, tar en linje, ställer upp på mattan och slår till.. Mot att ta en punkt på banan, ställa upp på Tee och slå till.
En sving består av variabler.
Ju färre desto bättre ur upprepnings hänseende.

På en sving med många variabler kan du svinga som en gud men det räcker att du glömt klippa tånageln på höger lilltå för att du ska missa bollen.
Förstå mig rätt här,
Det är inget fel med en filosofi avs. hinge, take away, vikt förskjutning etc. men det är fullkomligt omöjligt att hålla sånt här i huvudet och att utföra det exakt gång på gång.

Mig:
Det spelar ingen roll om jag drar klubban utåt, rakt eller bakåt. Jag kan hålla handleden stel eller böja den extremt. Jag kan lyfta vänster, höger eller båda hälar.
Om jag däremot inte drar igenom slaget med min Axel och låter den röra sig genom träffen så träffar jag inte bollen. Gör jag det här rätt behöver jag inte bry mig om nåt mer. Vikten flyttar sig aut. releasen kommer och händerna hamnar där de ska vid bollträff.

Egon
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Egon skrev: 26 maj 2021, 14:23
En sving består av variabler.
Ju färre desto bättre ur upprepnings hänseende.

På en sving med många variabler kan du svinga som en gud men det räcker att du glömt klippa tånageln på höger lilltå för att du ska missa bollen.
Förstå mig rätt här,
Det är inget fel med en filosofi avs. hinge, take away, vikt förskjutning etc. men det är fullkomligt omöjligt att hålla sånt här i huvudet och att utföra det exakt gång på gång.

Mig:
Det spelar ingen roll om jag drar klubban utåt, rakt eller bakåt. Jag kan hålla handleden stel eller böja den extremt. Jag kan lyfta vänster, höger eller båda hälar.
Om jag däremot inte drar igenom slaget med min Axel och låter den röra sig genom träffen så träffar jag inte bollen. Gör jag det här rätt behöver jag inte bry mig om nåt mer. Vikten flyttar sig aut. releasen kommer och händerna hamnar där de ska vid bollträff.

Egon
Det köper jag. Men jag ser det nog inte som en förklaring eller lösning till problemet.

Om vi bortser ifrån uppställning, bladriktning osv (justera grepp i uppställning) och fokuserar på rörelsen så har jag tre punkter (tror jag):

1. Var går baksvingen? Höga händer (lite uppvridning i kroppen) = utifrån/in vs låga händer med mer rotation = inifrån/ut. Här behöver jag bestämma mig innan för vad jag ska göra för annars kan det bli lite hur som helst.

Här tackar jag launch monitor för att ha fått ganska bra koll på utfallet. Jag har i perioder (inte i år) tampats rejält med både slice och hook. Resultat av att försöka rätta till det ena felet ändå tills jag försöker svinga MER utifrån trots att det redan är för mkt. Åtskilliga timmar vid skärmen har smalnat av variationerna och gjort mig betydligt snabbare på att uppfatta "dagsformen" och korrigera rätt fel. Långt ifrån perfekt såklart, men jag börjar känna att jag har verktygen även om det är mkt jobb kvar.

2. Hold, hold, hooooooooooooold...

Låta armen falla innan jag "trycker igenom". Motsatsen blir att "kasta klubban". De flesta katastrofslag beror på det här, då blir det i bästa fall en pullhook, i sämsta fall toppar jag bollen med undersidan av klubban.

Det är här det kraschar. Jag VET att jag ledigt slår min 7a runt 150 om jag "bara gör det". Tar jag en kortare baksving (L to L) så är det ungefär 10 meter kortare. Så vad fan händer i huvudet på en när jag helt plötsligt slår som om bollen är kärnavfall som behöver ner så långt det bara är möjligt ner i jorden för att undvika massdöd???


3. Svinga igenom och slå HELA slaget. Ibland tenderar jag att avsluta framför mig och "fastna bakom bollen" vilket ger en elak hook. Det här är egentligen inte trådens huvudfokus, för det är relativt lätt åtgärdat, jag ska bara sluta vara dum i huvudet. Nä, men det händer inte lika oprovocerat och jag har bättre koll på hur jag ta mig an det problemet.
Skriv svar