Golfhund

Här snackar vi allmänt om golf...
Robert 1990
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jul 2021, 12:10

Hej.
Detta är mitt första inlägg. Jag kommer i augusti att köpa hund. Jag har för avsikt att i framtiden ha med mig den under vissa golfrundor. Är det någon som har tips på hur man vänjer/ tränar hunden inför en runda (förutom generell lydnad såklart) ??

Tänker att man kanske börjar med puttmatta och sedan utgå därifrån till wedgetränging osv.

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app

långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Robert 1990 skrev: 06 jul 2021, 12:14 Hej.
Detta är mitt första inlägg. Jag kommer i augusti att köpa hund. Jag har för avsikt att i framtiden ha med mig den under vissa golfrundor. Är det någon som har tips på hur man vänjer/ tränar hunden inför en runda (förutom generell lydnad såklart) ??

Tänker att man kanske börjar med puttmatta och sedan utgå därifrån till wedgetränging osv.

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app
Att inte apportera...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Robert 1990 skrev: 06 jul 2021, 12:14 Hej.
Detta är mitt första inlägg. Jag kommer i augusti att köpa hund. Jag har för avsikt att i framtiden ha med mig den under vissa golfrundor. Är det någon som har tips på hur man vänjer/ tränar hunden inför en runda (förutom generell lydnad såklart) ??

Tänker att man kanske börjar med puttmatta och sedan utgå därifrån till wedgetränging osv.

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app
När jag var yngre lärde jag min farbrors hundvalp (vallhund) att hämta golfbollar i trädgården - det visade sig vara en katastrofal idé, så raka motsatsen borde funka kanon!
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Hundar gör sig bäst på annan plats.
Robert 1990
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jul 2021, 12:10

Dobrik skrev:Hundar gör sig bäst på annan plats.
Tack för din värdefulla input...

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app

Mats H
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 aug 2020, 12:43

Vi är inne på vår andra hund som får föja med på rundorna.

Alltid kopplad och möjlighet kunna vila om det är en liten hund, dom orkar sällan 18 hål speciellt om det är varmt.
Vi har en liten säckakärra i aluminium man kan ha en bur eller en liten korg på.
Den hakar vi på som ett litet släp på golfvagnen.

Den nya hunden är bara 5 månader och kan bli lite gläfsig om man går för långt i från den (vagnen)
Har man en större hund blir det jobbigt att putta runt den men då orkar den ju gå lite längre.

Tänk på att om det är väldigt varmt kan 18 hål i solen bli lite mycket för en hund även om den är större.
Om det nu inte är en som skall bada i varje vatten på banan då kan den ju svalka sig där.

Vi har aldrig fått några negativa kommentarer om att vi har hunden med oss men alla gillar inte hundar så man får vara noga med att få pli på jycken.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag brukade ha med mammas Jack Russel som inte behövdes någon speciell träning. Hon var rätt slö och låg mest bredvid och kollade på..
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Robert 1990 skrev: 07 jul 2021, 10:59
Dobrik skrev:Hundar gör sig bäst på annan plats.
Tack för din värdefulla input...

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app
Tänk om tänk rätt!
Det är ingen j-a rättighet att ta med sig byrackan överallt. Det slås jag över när att ”din avsikt” verkar vara untouchable.

Att skaffa hund och inte kunna sörja för en god miljö är väl inte lika untouchable?

Golfbanan är inte en perfekt miljö för en hund. Ergo… Ta den ”värdefulla input” du fått.

Edit/
Din överskrift ”Golfhund” är inte ett ord.
Om något så borde det vara en hint!?

Egon
Robert 1990
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jul 2021, 12:10

Egon skrev:
Robert 1990 skrev: 07 jul 2021, 10:59
Dobrik skrev:Hundar gör sig bäst på annan plats.
Tack för din värdefulla input...

Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app
Tänk om tänk rätt!
Det är ingen j-a rättighet att ta med sig byrackan överallt. Det slås jag över när att ”din avsikt” verkar vara untouchable.

Att skaffa hund och inte kunna sörja för en god miljö är väl inte lika untouchable?

Golfbanan är inte en perfekt miljö för en hund. Ergo… Ta den ”värdefulla input” du fått.

Edit/
Din överskrift ”Golfhund” är inte ett ord.
Om något så borde det vara en hint!?

Egon
Tack för din input Egon!
Då du kallar hundar för byrackor så förstår jag din inställning till hundar...

Förvånad över att personer som har noll intresse av att tillföra nått konstruktivt ska uttrycka sig. Varför inte bara hålla käften om man ändå bara ska gnälla??
Jag frågade inte om åsikter angående hundar på golfbanor utan träning.

Håll dig till ditt eget harvande och återkom om du har nått vettigt att tillägga!
Vi kommer aldrig spela i samma boll så du kan va lugn.

Jag vet att golfhund inte är ett riktigt ord. Tyckte det var en kul rubrik..


Sent from my EB2103 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag gillar golfhundar iaf…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar