Problemet är YIPS och jag vet inte riktigt hur jag ska komma runt det

Har under flera år haft problem med närspelet då jag inte riktigt kan kontrollera vad som sker med klubban vid bollträffen. Kan ta ett par provsvingar som känner hur bra som helst för att sedan inte ens träffa bollen utan istället hugga ner klubban en decimeter före bollen eller toppa den rakt över green. Det har dock blivit bättre sista tiden, även om det sker ibland, och just den delen av spelet känns inte lika jobbigt längre. Nu har jag istället ett nytt problem... Driver YIPS!
På rangen slår jag hur bra drives som helst men på banan är det katastrof!
I går värmde jag upp och kände att i dag kommer drivern att gå riktigt bra. På första tee kändes allt bra men första slaget blev en låg hook.
Tog den vanliga mullen och slag nummer två la sig kanske 5 meter i från första slaget. Quickhook igen...
Dags att slå drive på 5:e hålet och då blir det en ganska rak push som landade i MUA och jag kunde droppa utan plikt.
Fortsätter ändå med drivern och det bli antingen låga hooks eller push/slice.
Är tillbaka där jag brukar vara ett par hål in på varje runda: Jag vet att drivern kommer att svika mig och jag försöker slå andra klubbor från tee med varierande resultat.
På hål 15 är det dags igen för drivern (par 5) och det blir en quickhook...
Vet inte riktigt hur mitt tempo är på banan men känslan är bra hela vägen ner till bollträff där jag känner hur klubbhuvudet stängs utan att jag kan kontrollera det. Tror det bottnar i en rädsla att släppa ut bollen höger och inte ha bollen i spel. Att gå till rangen känns i princip meningslöst för där slår jag som sagt drivern riktigt bra.
Någon som haft driver YIPS och tagit sig ur det? Hur gjorde ni?