Golf är inte kul längre...

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

McRuff skrev: 24 aug 2021, 20:16 Apropå att ”lösa det själv” så har jag med min pros ord i minnet äntligen hittat min sving som varit borttappad 1,5 månad. Helt plötsligt fanns det där, självförtroendet!

Femman, som jag knappt fått att lyfta från marken och i bästa fall rullat ut på 150m, carrade idag ca 180 och jag kunde på rangen t.o.m. kontrollera bollbanan.

Tänk om…. Tänk om man alltid kunde spela så. Med det självförtroendet och den känslan. Gosh vad jag är beroende av det här! Slitet och alla fula ord ÄR värt det!!!
Det är lite roligt att spelet bara sitter där rätt var det är, utan att man riktigt vet varför.

Fick i väg två grymma drives i går men istället för att bli glad blir jag förbannad och säger högt: "Varför i helvete gör du inte så där varje gång?" :twisted:
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Sandstream skrev:
McRuff skrev: 24 aug 2021, 20:16 Apropå att ”lösa det själv” så har jag med min pros ord i minnet äntligen hittat min sving som varit borttappad 1,5 månad. Helt plötsligt fanns det där, självförtroendet!

Femman, som jag knappt fått att lyfta från marken och i bästa fall rullat ut på 150m, carrade idag ca 180 och jag kunde på rangen t.o.m. kontrollera bollbanan.

Tänk om…. Tänk om man alltid kunde spela så. Med det självförtroendet och den känslan. Gosh vad jag är beroende av det här! Slitet och alla fula ord ÄR värt det!!!
Det är lite roligt att spelet bara sitter där rätt var det är, utan att man riktigt vet varför.

Fick i väg två grymma drives i går men istället för att bli glad blir jag förbannad och säger högt: "Varför i helvete gör du inte så där varje gång?" :twisted:
Känner igen det. När man slår det perfekta slaget så är det ju ett bevis på att man egentligen kan, och då är det också rent slöseri varje gång man gör något annat. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

McRuff skrev: 25 aug 2021, 10:05Känner igen det. När man slår det perfekta slaget så är det ju ett bevis på att man egentligen kan, och då är det också rent slöseri varje gång man gör något annat. Bild
Samma sak när man gör ett enkelt par. Hur svårt ska det vara liksom? :D
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Sandstream skrev:
McRuff skrev: 25 aug 2021, 10:05Känner igen det. När man slår det perfekta slaget så är det ju ett bevis på att man egentligen kan, och då är det också rent slöseri varje gång man gör något annat. Bild
Samma sak när man gör ett enkelt par. Hur svårt ska det vara liksom? :D
Var på rangen idag igen. Hookade varenda boll 🤦‍♂️

Flyttar för mkt vikt i svingen, men min kropp vägrar sluta. Nyper tag med händerna och försöker kompensera på något sätt så nu har jag ont i händerna också.

Och igår var jag redo att signa upp till touren Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

McRuff skrev: 25 aug 2021, 19:48
Sandstream skrev:
McRuff skrev: 25 aug 2021, 10:05Känner igen det. När man slår det perfekta slaget så är det ju ett bevis på att man egentligen kan, och då är det också rent slöseri varje gång man gör något annat. Bild
Samma sak när man gör ett enkelt par. Hur svårt ska det vara liksom? :D
Var på rangen idag igen. Hookade varenda boll 🤦‍♂️

Flyttar för mkt vikt i svingen, men min kropp vägrar sluta. Nyper tag med händerna och försöker kompensera på något sätt så nu har jag ont i händerna också.

Och igår var jag redo att signa upp till touren Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Hade tvärtom feeling igår.
Slog mina järn som jag brukar slå mina öppna wedgar. Helt plötsligt gick alla slag högt och carrade +10/15m med range-bollar.

Imon ska jag hålla fast vid den svingen och jag vet redan nu att jag kommer lyckas ett tag för att senare (när jag måste sikta rakt mot flaggan) helt plötsligt se bolluslingen driva 30-40m vänster. :oops:

Egon
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Egon skrev:
McRuff skrev: 25 aug 2021, 19:48
Sandstream skrev:Samma sak när man gör ett enkelt par. Hur svårt ska det vara liksom? :D
Var på rangen idag igen. Hookade varenda boll 🤦‍♂️

Flyttar för mkt vikt i svingen, men min kropp vägrar sluta. Nyper tag med händerna och försöker kompensera på något sätt så nu har jag ont i händerna också.

Och igår var jag redo att signa upp till touren Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Hade tvärtom feeling igår.
Slog mina järn som jag brukar slå mina öppna wedgar. Helt plötsligt gick alla slag högt och carrade +10/15m med range-bollar.

Imon ska jag hålla fast vid den svingen och jag vet redan nu att jag kommer lyckas ett tag för att senare (när jag måste sikta rakt mot flaggan) helt plötsligt se bolluslingen driva 30-40m vänster. :oops:

Egon
Exakt så. Jag ska till rangen nu på eftermiddagen. Får se om jag är usel eller fantastisk idag Bild

Tävling (inget allvarligt men ändå) imorgon så vill gärna ha en fungerande sving Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 25 aug 2021, 09:49 Fick i väg två grymma drives i går men istället för att bli glad blir jag förbannad och säger högt: "Varför i helvete gör du inte så där varje gång?" :twisted:
Skulle Pia Nilsson höra det skulle du nog få en rejäl utläggning...

Och när man slår en J4 187m svagt fadeada mot vinden och följer upp det med en duffad chip som tar en 40 cm framåt...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Golf är så frustrerande om man försöker träna lite och egentligen inte har någon realistisk plan/tanke om hur förbättring sker. Jag jobbar lite på rangen och landar efter 2 hinkar oftast i en habil sving som tar boll först och skickar iväg den högt med svag draw. Brukar alltid testa nåt fade-slag och det funkar för det mesta.
På banan är det döden … fade går inte och de bra slag jag får till drawar konstant.

Chipyips är också ett H-E. Tränade en halvtimme med bara j9 och tamejfan så funkar det på banan.

Sen blir jag så lack på mig själv när jag får till höga knuckleballs med drivern som ligger mitt i fw. Spelbart är bra men kapaciteten säger 20-30m till. Man borde vara nöjd… men man vill inte vara det.

Egon
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Egon skrev:Golf är så frustrerande om man försöker träna lite och egentligen inte har någon realistisk plan/tanke om hur förbättring sker. Jag jobbar lite på rangen och landar efter 2 hinkar oftast i en habil sving som tar boll först och skickar iväg den högt med svag draw. Brukar alltid testa nåt fade-slag och det funkar för det mesta.
På banan är det döden … fade går inte och de bra slag jag får till drawar konstant.

Chipyips är också ett H-E. Tränade en halvtimme med bara j9 och tamejfan så funkar det på banan.

Sen blir jag så lack på mig själv när jag får till höga knuckleballs med drivern som ligger mitt i fw. Spelbart är bra men kapaciteten säger 20-30m till. Man borde vara nöjd… men man vill inte vara det.

Egon
För att citera en gammal tränare jag haft:

”Att vara nöjd är att ge upp”


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 27 aug 2021, 09:50Och när man slår en J4 187m svagt fadeada mot vinden och följer upp det med en duffad chip som tar en 40 cm framåt...
Förstår inte vad du pratar om! :lol:
Skriv svar