I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen

sitter jag och hoppar av förväntan över morgondagens premiär!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Pkgolf

Planerar jag en runda efter 14 om vädret tillåter. Och nog ska vi gå hela varvet också.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen

Hade man då säsongspremiär, och i min iver glömde jag golfskorna...

Nu kanske inte det hade så mkt med utfallet i spelet att göra då jag inledde med tre raka par, men lite på sikt blev det lite slipprigt, eller kanske snarare känslan av att det inte var samma fäste.
Den nya wedgeuppsättningen funkade sådär. LW funkade ganska bra, 54an funkade bra, och GW funkade rent dåligt, det var kort och långt och den rätta känslan var inte där. Men overall svinnöjd med utfallet av dagen som var tre slag över hcp.

Bästa slaget var en J5 från 166 i sned motvind till 4 m lång.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikaelanstad

Idag så anmälde man sig till årets första tävling på hemmabanan som går av stapeln 1 Maj! Nu är det hårdträning fram tills dess 🏌️‍♂️

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Senast redigerad av Mikaelanstad den 13 apr 2022, 18:49, redigerad totalt 1 gånger.
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf

15:51 hade jag tid. Hål 1 är en par 5 och det gick rätt bra. Hål 2 en par 3 och när jag puttade i bollen 16:05 så kom personen som slog ut efter mig, kl 16:00 upp för backen till tee på hål 2. Gick alltså hål 1 på fyra minuter. Kändes väldigt snabbt och gav mig rejält stresspåslag på hål 3 som gick åt helvete (9 i) och hål 4 likaså. Sen vände rundan helt och jag är nöjd. Vågade gå för greener jag inte hade gjort annars, allt för att jag kunde slå bollen. Tappar dock extremt mycket slag på närspelet och puttningen.

Gick såpass bra att jag kanske hade kunnat spela med någon annan utan att skämmas allt för mycket.

Fått tips på annat håll om golfbollar (i fjol köpte jag bara hittebollar) Taylormade RBZ Soft och köpte mig ett gäng. Testade idag och spelade hela rundan på samma boll. Måste ju varit bollen....

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas

Förstår jag fortfarande inte Sweetspot. Ungefär lika bra som att man måste ladda ner en ny app för varenda parkering man kommer till och lägga i sina detaljer. Onödigt och dumt. Det är inte värt besväret med flera olika bokningssystem för att se att man kan spara 10 kronor om man flyttar sin tid 10 minuter. Finns funktioner för differentierad GF i Min golf redan ändå. Måste ändå säga att marknadsföringsteamet på Sweetspot har lyckats när de kan sälja en produkt som inte behövs alls och redan finns?

Måste man krångla med golf-vänner, hcp-registrering och skit, bara nej. Det är totalt värdelöst och det kan försvinna snabbt som bara den. Så alla ni som jobbar på klubbar och har detta system kan se detta som feedback. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka så här.
Hcp: ~12
Mikaelanstad

Niklas skrev:Förstår jag fortfarande inte Sweetspot. Ungefär lika bra som att man måste ladda ner en ny app för varenda parkering man kommer till och lägga i sina detaljer. Onödigt och dumt. Det är inte värt besväret med flera olika bokningssystem för att se att man kan spara 10 kronor om man flyttar sin tid 10 minuter. Finns funktioner för differentierad GF i Min golf redan ändå. Måste ändå säga att marknadsföringsteamet på Sweetspot har lyckats när de kan sälja en produkt som inte behövs alls och redan finns?

Måste man krångla med golf-vänner, hcp-registrering och skit, bara nej. Det är totalt värdelöst och det kan försvinna snabbt som bara den. Så alla ni som jobbar på klubbar och har detta system kan se detta som feedback. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka så här.
Detta har jag missat totalt att vissa klubbar bytt till sweetspot. Varför byter man ut det när det fungerar väldigt bra på Min golf? Vad är vinningen i att använda den istället?

Såg nu när jag kika lite vilka som öppnat banorna i trakten o såg att vissa bytt bokningssystem Bild

Spoon Cobra LTDx 15°
Niklas

Mikaelanstad skrev: 14 apr 2022, 13:19
Niklas skrev:Förstår jag fortfarande inte Sweetspot. Ungefär lika bra som att man måste ladda ner en ny app för varenda parkering man kommer till och lägga i sina detaljer. Onödigt och dumt. Det är inte värt besväret med flera olika bokningssystem för att se att man kan spara 10 kronor om man flyttar sin tid 10 minuter. Finns funktioner för differentierad GF i Min golf redan ändå. Måste ändå säga att marknadsföringsteamet på Sweetspot har lyckats när de kan sälja en produkt som inte behövs alls och redan finns?

Detta har jag missat totalt att vissa klubbar bytt till sweetspot. Varför byter man ut det när det fungerar väldigt bra på Min golf? Vad är vinningen i att använda den istället?

Såg nu när jag kika lite vilka som öppnat banorna i trakten o såg att vissa bytt bokningssystem Bild

Bra. Nu tog du faktiskt upp det som jag tycker är det största problemet. Om man går in på min golf och ska boka på en bana med sweetspot (och man inte vet om det) så ser det ut som banan är stängd. Det är inte så lyckat skulle jag säga....

Nej, men det finns lite artiklar på det och att det ska göra det enklare för klubbarna och något om en bokningsägare och det stoppa till folk som inte dyker upp till sina tider. Jag vet inte, jag har ju inte den vinkeln som spelar. Jag ser bara en till mellanhand som kan plocka ut lite pengar.

Jag kan ju meddela att appen Sweetspot har 2,3 i betyg på Google Play, så tror inte den fungerar bättre än min golf sett från ett användargränssnitt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit

Niklas skrev: 14 apr 2022, 14:10

Bra. Nu tog du faktiskt upp det som jag tycker är det största problemet. Om man går in på min golf och ska boka på en bana med sweetspot (och man inte vet om det) så ser det ut som banan är stängd. Det är inte så lyckat skulle jag säga....

Nej, men det finns lite artiklar på det och att det ska göra det enklare för klubbarna och något om en bokningsägare och det stoppa till folk som inte dyker upp till sina tider. Jag vet inte, jag har ju inte den vinkeln som spelar. Jag ser bara en till mellanhand som kan plocka ut lite pengar.

Jag kan ju meddela att appen Sweetspot har 2,3 i betyg på Google Play, så tror inte den fungerar bättre än min golf sett från ett användargränssnitt.
Sweetspot appen kan man om klubben aktiverat det anmäla sin ankomst. Sen klarar Sweetspot av fler alternativ till medlemskap och rabatter direkt i appen. även inomhusanläggningar för golf har börjat använda Sweetspot.
Själv tycker jag den fungerar bra. man ser hur många runder man spelat och hur många rundor man har kvar att spela på sitt medlemskap.

Våran klubb, GolfUppsala har börjat med olika nivåer av medlemskap för att göra det rättvisare för alla. Jag har Guld medlemskap och kan då spela 75 rundor/säsong gratis. Sen spelar man till reducerad greenfee. Finns även en Platinumnivå där du får spela hur mycket du vill samt så ingår ett vip kort värde 1995 kr där du har fria rangebollar och får hyra golfbil med 40% rabatt och man har även30% rabatt på simulatortid.
Med Sweetspot så kan klubbarna styra och hålla koll på statistik över spelade rundor och betalande gäster bättre.
Mikaelanstad

svingit skrev:
Niklas skrev: 14 apr 2022, 14:10

Sweetspot appen kan man om klubben aktiverat det anmäla sin ankomst. Sen klarar Sweetspot av fler alternativ till medlemskap och rabatter direkt i appen. även inomhusanläggningar för golf har börjat använda Sweetspot.
Själv tycker jag den fungerar bra. man ser hur många runder man spelat och hur många rundor man har kvar att spela på sitt medlemskap.

Våran klubb, GolfUppsala har börjat med olika nivåer av medlemskap för att göra det rättvisare för alla. Jag har Guld medlemskap och kan då spela 75 rundor/säsong gratis. Sen spelar man till reducerad greenfee. Finns även en Platinumnivå där du får spela hur mycket du vill samt så ingår ett vip kort värde 1995 kr där du har fria rangebollar och får hyra golfbil med 40% rabatt och man har även30% rabatt på simulatortid.
Med Sweetspot så kan klubbarna styra och hålla koll på statistik över spelade rundor och betalande gäster bättre.
Men då ställer jag motfrågan, på vilket sätt gör Sweetspot det enklare än det andra att ha koll på spelade rundor och betalande gäster? Nyfiken vad som gör det värt för vissa klubbar att investera i det mot Min golf

Vi här nere har ju inte som Golfuppsala så här finns det ingen vinning i att se antal rundor man får spela. Då vi spelar fritt på 4 banor i vårat medlemskap

Och man kan ju se på tex App Store att den får mängder med kritik att vara dålig

Spoon Cobra LTDx 15°
Skriv svar