Varumärkespurist

Varumärkespurist
Ehh snyggt, men en vattenflarra för + 200 pix?
Är det verkligen något nytt 2022? Alltså kläder för att skifta det mer åt chill-hållet?JohanAdministratör skrev: ↑22 apr 2022, 06:32 Jag skulle säga att det just nu ploppar upp nya företag som vill göra golfen mindre stiff och mer chill.
På sistone har jag sett
hitpin.com - bollar för den coola golfaren
https://www.local-rule.com/ kläder för den som är chill
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Alla produkter som inte har nån copyright eller patent över sig kan tillverkas och brandas helt lagligt.MaxP skrev: ↑23 apr 2022, 06:03Är det verkligen något nytt 2022? Alltså kläder för att skifta det mer åt chill-hållet?JohanAdministratör skrev: ↑22 apr 2022, 06:32 Jag skulle säga att det just nu ploppar upp nya företag som vill göra golfen mindre stiff och mer chill.
På sistone har jag sett
hitpin.com - bollar för den coola golfaren
https://www.local-rule.com/ kläder för den som är chill
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag tror absolut pandemin skyndade på ett gäng nya spännande leverantörer men jag skulle säga att jag sett det många år, men kanske jag som tappat tidsuppfattningen.I vilket fall som helst är jag imponerad av företagen som ger sig in i bollbranschen. Du behöver gott självförtroende för att utmana de största leverantörerna där.
Som www.hitpin.com
Det räcker att du frågar i din bekantskapskrets eller läser runt på forum, så hittar du andra som inte är lika klarsynta som du.långryggen skrev: ↑25 apr 2022, 09:05Som www.hitpin.com
Såg det i något flöde, och jag testar gärna nya saker, men får problem med vissa saker och argument.
Om man ska köpa ett dussin av en ny produkt, ja då kostar ett dussin 509 sek inkl frakt för en premiumboll 4-dels.
För mig blir det svårt att motivera för mig själv att köpa en ny produkt, om jag kan åka till närmaste välsorterad sportaffär eller golfvaruhus och köpa en premiumboll för mer eller mindre samma kostnad.
Då kan man köpa fem dussin säger man, och priset går ner per boll säger det nya företaget. Kanon, men inte fasen köper jag fem dussin bollar av en modell som jag inte ens testat?
Dessutom, åker man till ett golfvaruhus, kan man ofta köpa fyra för tre på premiumbollar, vilket gör att den kostnaden går ner även den, så igen hamnar man i en prisdiskussion, och då mot en väletablerad produkt som jag vet fungerar.
Jag tror att om man vill in på bollmarknaden, då måste man utmana mer på priset, det finns för många produkter på marknaden.
Men A for effort, minst sagt.