Vad den exakta m/s är har jag ingen aning om, det är ju mer en känsla. jag tror att ganska få har den exakta formeln eller ens vet hur många m/s det blåser.Pkgolf skrev: ↑30 mar 2022, 09:33Hur mycket m/s ska det blåsa för att du behöver gå upp en klubba?MaxP skrev:Börjar det blåsa mer än tre klubbor motvind börjar det bli jobbigt på riktigt.Speciellt om vi spelar på svenska banor som inte rullar som linksen, då blir det stundtals en omöjlig nöt att knäcka. Tråkigt blir det när inte bollen ligger still på green.
Vad är hård vind? 50m sidledes låter inte som ett lätt jobb.långryggen skrev:generellt brukar jag tycka att det är ganska kul att spela i hård vind, i nio hål kanske, sen blir det bara jobbigt.
Lirade Gotska ett år med galen vind, det var "kul" i tre hål kanske, sen bara jobbigt att inte kunna stå stilla när man ska slå eller att vinden tar bollen 50m sidledes.
Drivbar par 4:a (i normala fall) där var det en drive - J4 för att vara i närheten om jag inte missminner mig.
Galet men skönt när det var över.![]()
Och ja det var grönjävligt den dagen, det gick inte att stå stilla och bollarna ska man inte tala om. Att slå en lång drive i motvinden fanns inte, och i medvinden visste man inte var den skulle ta vägen. Sidledes visste man iallafall vilket håll den skulle, men det svåra var att bedöma hur lång utanför FW eller green man skulle sikta