Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen skrev: ↑16 maj 2022, 08:25 IMG_1563.JPG
Nu är spelet sådär märkligt… spelar bra, scorar dåligt…
Utslagen är bra, träffar många fw’s, och missar jag är det inte några grova missar.
Men närspelet, främst puttningen är katastrof, främst på lite kortare avstånd, låt säga under 1,5m.
För träffar man så många fw’ och greener bör man kanske ha någon birdie och inte 40 puttar.
Lägg till 3 pliktslag så är det väl kanske inte så konstigt.
Nåja, spelet funkar i mångt och mycket, nu behöver jag minska antalet puttar och inte besöka vatten eller slå out så ska det nog ordna till sig.
På 11an är det lite medvind, då slår jag över vattnet i mitten. Men att man då ”skyar” drivern rakt i vattnet är lite onödigt. Att man sen räddar paret ändå med en enputt (dagens enda) var ju skönt
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I know... Och då är det ändå 36 puttar, vilket egentligen borde vara färre.
Det kan Trackman svara på. Kanske har tappat svinghastighet. Eller så träffar du inte bollen lika bra.Niklas skrev: ↑16 maj 2022, 13:07 Igår hade jag första stabila rundan för i år. 86 slag, 34 poäng. Blåsigt och iaf 4 döda greener som det inte gick att putta på. Tyckte jag spelade ganska dåligt, men mitt bästa score på den banan är 81 slag så vet inte. Var väl bara stabil bogeygolf helt enkelt. Spelade på samma boll hela rundan
Nu är frågan varför bollen går så fruktansvärt kort. Tappat 20-30 metern med drivern och minst en klubba med järnen.