Vad anser ni om Stensons beslut?

Här snackar vi allmänt om golf...
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

Tycker det är helt förkastligt och han borde lämna tillbaka den gröna kavajen.

Att PGA spelas i suspekta länder är inte heller ok men här har i alla fall inte spelarna så mycket val (typ).

Nu väljer Stenson att spela på vad som verkar vara en "Kalle-Anka tour" där tradition inte verkar spela någon roll. Dessutom stötar man mer explicit ett tveksamt land.

Henrik är besviken men jag är besviken på honom. Han blir erbjuden att vara kapten men vill hellre tjäna mer pengar. Dessutom motiverar han det högst tveksamt.
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Kul. Men han har inte vunnit någon grön kavaj så han kan inte lämna tillbaka den.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

Albatross skrev: 21 jul 2022, 18:00 Kul. Men han har inte vunnit någon grön kavaj så han kan inte lämna tillbaka den.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Han vann väl British Open?
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Alla borde sluta vara sådana jävla woke arslen är min åsikt. Stenson gör vad han anser bäst för sin och hans familj. Samt vad som är bäst affärsmässigt. Hoppas ni slutat tanka bilen med. Även om ni har en sketen el-driven leksaksbil. Det är DP Tour och PGA som är barnsliga. Ryder Cup tittar jag ändå inte på. Det är bara en uppvisningstävling.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av svingit den 21 jul 2022, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

svingit skrev: 21 jul 2022, 19:02 Alla borde sluta vara sådana hävla Sole arslen är min åsikt. Stenson gör vad han anser bäst för sin och hans familj. Samt vad som är bäst affärsmässigt. Hoppas ni slutat tanka bilen med. Även om ni har en sketen el-driven leksaksbil. Det är DP Tour och PGA som är barnsliga. Ryder Cup tittar jag ändå inte på. Det är bara en uppvisningstävling.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok, det är ju också ett sätt att se på det. Det jag tycker är det värsta är känslan att han säljer sin själ till ett land med liten respekt för mänskliga rättigheter. Å andra sidan har väl PGA-touren också varit på tvivelaktiga ställen.
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

lars.persson skrev:
svingit skrev: 21 jul 2022, 19:02 Alla borde sluta vara sådana hävla Sole arslen är min åsikt. Stenson gör vad han anser bäst för sin och hans familj. Samt vad som är bäst affärsmässigt. Hoppas ni slutat tanka bilen med. Även om ni har en sketen el-driven leksaksbil. Det är DP Tour och PGA som är barnsliga. Ryder Cup tittar jag ändå inte på. Det är bara en uppvisningstävling.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok, det är ju också ett sätt att se på det. Det jag tycker är det värsta är känslan att han säljer sin själ till ett land med liten respekt för mänskliga rättigheter. Å andra sidan har väl PGA-touren också varit på tvivelaktiga ställen.
Äh vafan… vi har saudisk olja i våra pumpar. Ingen som sitter och grinar när vi ska till ica maxi. Vill folk engagera sig i det så finns det andra ställen än spring gatlopp efter stenis. Och nej. Man får ingen grön kavaj när man vunnit the open.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Det är väl i grund och botten som vilket jobb som helst, man byter till ett annat när det erbjuds bättre lön.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Albatross skrev:
lars.persson skrev:
svingit skrev: 21 jul 2022, 19:02 Alla borde sluta vara sådana hävla Sole arslen är min åsikt. Stenson gör vad han anser bäst för sin och hans familj. Samt vad som är bäst affärsmässigt. Hoppas ni slutat tanka bilen med. Även om ni har en sketen el-driven leksaksbil. Det är DP Tour och PGA som är barnsliga. Ryder Cup tittar jag ändå inte på. Det är bara en uppvisningstävling.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok, det är ju också ett sätt att se på det. Det jag tycker är det värsta är känslan att han säljer sin själ till ett land med liten respekt för mänskliga rättigheter. Å andra sidan har väl PGA-touren också varit på tvivelaktiga ställen.
Äh vafan… vi har saudisk olja i våra pumpar. Ingen som sitter och grinar när vi ska till ica maxi. Vill folk engagera sig i det så finns det andra ställen än spring gatlopp efter stenis. Och nej. Man får ingen grön kavaj när man vunnit the open.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Exakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Chanson
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 jun 2020, 19:37

Sportwashing är väl inget nytt? Visar bara vilken karaktär en människa har om man vill deltaga i det och ta pengarna. Det är skillnad på att vara tvingad till att använda Saudiolja och att aktivt gå med på att tvätta deras internationella rykte för en stor summa pengar.
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Det som verkar vara det största problemet hos folk är att han pissar på Ryder Cup, men gör han det? Han skulle väl förmodligen gladeligen fortsätta vara kapten om han fick.
Skriv svar