Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu när PGA Tour startar om någon vecka igen, känns den inte mer avslagen än någonsin?

Trots 4 svenskar med kort…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 03 sep 2022, 05:55 Nu när PGA Tour startar om någon vecka igen, känns den inte mer avslagen än någonsin?

Trots 4 svenskar med kort…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hösttävlingarna är alltid avslagna, verkligen ingen som bryr sig om dem. Brukar ju vara en bra chans för nykomlingarna att säkra kortet, men ingen av de största namnen brukar ju börja spela ordentligt på PGA förrän typ februari känns det som. DP World Tour har betydligt större och roligare tävlingar nu.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Två raka tävlingar utan kvalgräns på PGA touren och Rory blir ny världsetta. Kvalgräns var ju ett av kraven som LIV touren inte uppfyller för att få världsrankingpoäng...
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 24 okt 2022, 07:26 Två raka tävlingar utan kvalgräns på PGA touren och Rory blir ny världsetta. Kvalgräns var ju ett av kraven som LIV touren inte uppfyller för att få världsrankingpoäng...
Var inte direkt bara det som gör att de inte får världsranking utan en anledning av 10 eller något sånt.

https://www.youtube.com/watch?v=XsBuC6-rg1o Finns det något bättre i golf än att se Rory slå drives?
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Någon som vet vad som hände med Collin Morikawa i år? Ingen vinst och flera missade kvalgränser känns märkligt för den som hade bäst statistik i proximity to the hole förra året och missade knappt en kvalgräns? Visst, svårt att vara på topp hela tiden och han har några topp-5 från i år så knappast som han spelar dåligt, men jag trodde han skulle bli en världsetta i år. Bara insåg att jag knappt sett eller läst något om honom alls i år.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev: 13 dec 2022, 08:19 Någon som vet vad som hände med Collin Morikawa i år? Ingen vinst och flera missade kvalgränser känns märkligt för den som hade bäst statistik i proximity to the hole förra året och missade knappt en kvalgräns? Visst, svårt att vara på topp hela tiden och han har några topp-5 från i år så knappast som han spelar dåligt, men jag trodde han skulle bli en världsetta i år. Bara insåg att jag knappt sett eller läst något om honom alls i år.
Nu fick han rubriker iaf, men kanske av fel anledning. Han kanske har lite att jobba med när han tappade den ledningen han hade på Hawaii.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 10 jan 2023, 08:51
Niklas skrev: 13 dec 2022, 08:19 Någon som vet vad som hände med Collin Morikawa i år? Ingen vinst och flera missade kvalgränser känns märkligt för den som hade bäst statistik i proximity to the hole förra året och missade knappt en kvalgräns? Visst, svårt att vara på topp hela tiden och han har några topp-5 från i år så knappast som han spelar dåligt, men jag trodde han skulle bli en världsetta i år. Bara insåg att jag knappt sett eller läst något om honom alls i år.
Nu fick han rubriker iaf, men kanske av fel anledning. Han kanske har lite att jobba med när han tappade den ledningen han hade på Hawaii.
Jösses, leder över Rahm med 7 inför rundan, efter första hålet har det ökat med 2 slag till, och hamnar ändå 2 bakom :o
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sony Open den här veckan och jag hoppas att Norrman lyckas klara cuten! Lingmerth hamnade långt efter direkt…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 13 jan 2023, 06:32 Sony Open den här veckan och jag hoppas att Norrman lyckas klara cuten! Lingmerth hamnade långt efter direkt…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
De här tidigare tävlingarna är lite sisådär, rankingmässigt, men man får lära känna de mindre namnen.

På DP är det Hero challenge.
Hoppas att de inte visar för mycket "dötid"
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev:Sony Open den här veckan och jag hoppas att Norrman lyckas klara cuten! Lingmerth hamnade långt efter direkt…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tyvärr ingen svensk som klarade cuten.

Men det gjorde inte heller Jordan Spieth som ledde efter första dagen! Hur gick det till?
/ HE
Skriv svar