I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svingit skrev: 02 feb 2023, 10:55 Vill ha lite valmöjlighet inför varje runda. Beroende på hur dagsformen är. Det svarta blir intressant att testa, då det är gjort efter rekommendationer av Wishon. JAg tycker om tyngre skaft. Det röda görs bara i 65 gram, då det har en styvare profil.
Två saker:
1. Om du tänker att din dagsform styr skaftval så är du helt fel ute avs. all den fitting du skriver om att du gjort.
Loft upp/ner kan man väl köpa men byte av skaft tyder bara på en osäkerhet över resultatet från början.
Jag börjar ana vilken kat. du tillhör. Det är helt ok att mixtra för att det är kul, men på din nivå är du nog rätt ensam.
1” tippat eller inte är ”feel”.
65/85g är som att byta från en vespa till en f1-bil.

2. Du får det att låta som om Tom Wishon in person, har rekommenderat dig ett skaft.
Han är iofs tillgänglig via div. kanaler men så är det väl inte?

Jag har iofs blivit personligt tillägnad en skrivelse av nämnda person, via bulvan, men det är jag väl inte ensam om med tanke på hur han historiskt har (re)agerat på vissa forum.

Egon
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Han måste tjäna lite pengar på dig han som står och säljer dig alla dessa saker?

Tänker du köpte väl 3 klubbor av märket Krank som såldes rätt snabbt efter du fick hem dem? Och lite annat som sålts relativt snabbt efter köp Och dessa var väl utprovade hos honom och du slog väl dessa antagligen snuskigt bra i Trackman hos honom. Men de fungerade inte alls som du tänkt utomhus?

Menar mer vad är det som gör att du väljer att inte ens testa Tensei skaftet utomhus på banan innan du väljer att köpa två andra skaft? Bild och dessa rekommendationer är väl en uppskattning för frukstansvärt många golfare likt det Ping/Titleist m.m har? Dvs dem är väl bara för att leda dig mot ett håll men inte säkert det ändå är rätt i slutändan ändå?

Frågan är för jag tycker oxå utrustning är jäkligt intressant och jag provar då och då ny utrustning. Men skulle aldrig byta ut utan att faktiskt se resultatet på banan utan massa siffror m.m. Utan resultatet utomhus där man vill att sakerna ska fungera Bild🏌️‍♂️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Mikaelanstad skrev: 02 feb 2023, 13:39 Han måste tjäna lite pengar på dig han som står och säljer dig alla dessa saker?

Tänker du köpte väl 3 klubbor av märket Krank som såldes rätt snabbt efter du fick hem dem? Och lite annat som sålts relativt snabbt efter köp Och dessa var väl utprovade hos honom och du slog väl dessa antagligen snuskigt bra i Trackman hos honom. Men de fungerade inte alls som du tänkt utomhus?

Menar mer vad är det som gör att du väljer att inte ens testa Tensei skaftet utomhus på banan innan du väljer att köpa två andra skaft? Bild och dessa rekommendationer är väl en uppskattning för frukstansvärt många golfare likt det Ping/Titleist m.m har? Dvs dem är väl bara för att leda dig mot ett håll men inte säkert det ändå är rätt i slutändan ändå?

Frågan är för jag tycker oxå utrustning är jäkligt intressant och jag provar då och då ny utrustning. Men skulle aldrig byta ut utan att faktiskt se resultatet på banan utan massa siffror m.m. Utan resultatet utomhus där man vill att sakerna ska fungera Bild🏌️‍♂️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Han säljer inte på något, utan han är tvärt om. Han ser hellre till att förbättra det man har. Räcker oftast med att han planterar en tanke (Gör så här) så funkar det mesta.
Sen har jag ju tillgång till att testa saker han har hemma och kan laborera själv. Vilket är super.

Då jag spelar Wishon S2S Black i min Wishon 919 driver, så vet jag att det fungerar väldigt bra och har en helt annan känsla än Tensei skaftet.

Samma med Wishon S2S Red, där fick jag prova hans röda gamer skaft. Vilket hade en helt annan känsla än det svarta. Båda presterade bra. Räda kändes styvare i tippsektionen och mjukare i mittsektionen. Skaftet kändes följsamt.

Utprovningen på Dormy var en bra början. Inget av dom 3 skaften som fanns till Cobran funkade riktigt bra. Tensei 75x var det som funkade minst dåligt av skaften. Jag svingade också ca 4 mph snabbare under utprovningen än vad jag just nu gör.

Skaften som fanns tillgängliga vid utprovningen hos Dormy för Cobran var dessa.

- Tensei 65x
- Tensei 75x
- Hzrdus Green / Hulken skaftet (Kostade 3000 kr extra om jag ville ha det).
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag var jag till Mood Indoor Golf på en MeetUp med GolfGuru App. Träffade bland annat [mention]JohanAdministratör [/mention] vilket var supertrevligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

svingit skrev:Idag var jag till Mood Indoor Golf på en MeetUp med GolfGuru App. Träffade bland annat [mention]JohanAdministratör [/mention] vilket var supertrevligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack alla som kom!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Idag streamade jag SM i simulatorgolf från Skövde och blev överraskad hur underhållande jag tyckte det var. Jämfört med vanlig proffsgolf på TV är det ju ett betydligt högre tempo och matchspel är en perfekt spelform i sammanhanget.

Någon mer som kollat? Vad tyckte ni?
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

eGolf skrev:Idag streamade jag SM i simulatorgolf från Skövde och blev överraskad hur underhållande jag tyckte det var. Jämfört med vanlig proffsgolf på TV är det ju ett betydligt högre tempo och matchspel är en perfekt spelform i sammanhanget.

Någon mer som kollat? Vad tyckte ni?
Japp kollade, har även spelat tävling i samma boll som Rasmus i somras, en 2-manna scramble. Han är riktigt duktig den killen BildBild de slagen han och Linus Jonsson gjorde ”Linus går collage i USA” var en fröjd att se på den tävlingen.

Men kul att Simulatorgolfen faktiskt tar sig in på SM, det har ju ökat explosion mässigt sen Coronan kom


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

eGolf skrev: 03 feb 2023, 22:11 Idag streamade jag SM i simulatorgolf från Skövde och blev överraskad hur underhållande jag tyckte det var. Jämfört med vanlig proffsgolf på TV är det ju ett betydligt högre tempo och matchspel är en perfekt spelform i sammanhanget.

Någon mer som kollat? Vad tyckte ni?
hur hittar man en sådan stream, och är det klart, dvs inget mer SM spel?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 06 feb 2023, 09:28
eGolf skrev: 03 feb 2023, 22:11 Idag streamade jag SM i simulatorgolf från Skövde och blev överraskad hur underhållande jag tyckte det var. Jämfört med vanlig proffsgolf på TV är det ju ett betydligt högre tempo och matchspel är en perfekt spelform i sammanhanget.

Någon mer som kollat? Vad tyckte ni?
hur hittar man en sådan stream, och är det klart, dvs inget mer SM spel?
Många av SM-grenarna finns på SVT play. De ligger kvar där för de intresserade.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 06 feb 2023, 09:44
långryggen skrev: 06 feb 2023, 09:28
eGolf skrev: 03 feb 2023, 22:11 Idag streamade jag SM i simulatorgolf från Skövde och blev överraskad hur underhållande jag tyckte det var. Jämfört med vanlig proffsgolf på TV är det ju ett betydligt högre tempo och matchspel är en perfekt spelform i sammanhanget.

Någon mer som kollat? Vad tyckte ni?
hur hittar man en sådan stream, och är det klart, dvs inget mer SM spel?
Många av SM-grenarna finns på SVT play. De ligger kvar där för de intresserade.
Tack!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar