Wilson Blade
Wilson CB
Titleist T100
Taylor Made P770
Cobra King Tour Iron
Ping i230
Jag visste väl redan från början att jag inte skulle gå på bladklubbor denna gång. Närmare mig 50 och då jag inte spelat på några år tänker jag att det är bäst att försöka optimera mina möjligheter så bra det går.,

Så Wilson Blade och Wilson CB föll bort snabbt! En tår föll då jag är Wilson fan boy och har idag både Wilson V4 och mina gamla Gooseneck

För övrigt var det framför allt j7 och j5 jag slog med. Sedan var det dax att försöka välja bort nästa två klubbor och det föll på T100 och P770. Egentligen skulle jag säga vilket set av dessa 4 som helst skulle göra mig nöjd. Jag upplevde liten skillnad mellan de 4 olika klubborna och statistiken från Trackman visade också på en liten sådan.
Till sist stod det alltså mellan Cobra och Ping och jag slog lite mer j5 men till sist valde jag Pingen, av den enkla anledningen att klubbhuvudet är lite större vilket gör dom lite mer förlåtande. Dock inser jag nu att när jag bokar en custom fitting ska jag nog slå några slag igen med Cobran för det var inte någon självklar vinst

Men det kommer att stå mellan Ping eller Cobra, med Ping som mest troligast.,
Fortsatte sedan att testa flera olika drivers och där var det lite mer kul eftersom jag upplevde att Ping G430 Max gav mig klart bästa slagen. Jag behöver träna på att slå drives för jag har alltid negativ anfallsvinkel, som om det vore en järnklubba jag slog.
Men det var överlag en mycket bra urvalssession på dormys. 95 slag blev det för att komma fram till ett resultat