Golfbyxor med vida ben

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Sumg
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 maj 2023, 16:18

Hej!

Söker ett par golfbyxor/träningsbyxor som man kan ha när man golfar! Enda kravet jag har är att de ska vara vidare vid benen då jag inte gillar tapered.

Om någon har tips på ett par brallor så hade det varit uppskattat! Helst svett och vattentålig men inte ett måste.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sumg skrev: 01 maj 2023, 17:08 Hej!

Söker ett par golfbyxor/träningsbyxor som man kan ha när man golfar! Enda kravet jag har är att de ska vara vidare vid benen då jag inte gillar tapered.

Om någon har tips på ett par brallor så hade det varit uppskattat! Helst svett och vattentålig men inte ett måste.
Abacus är väl inte så snäva, iallafall inte de äldre modellerna av "cleek"
https://abacussportswear.com/sv/cleek-s ... rs-svart-2
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Sohlberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Sumg skrev: 01 maj 2023, 17:08 Hej!

Söker ett par golfbyxor/träningsbyxor som man kan ha när man golfar! Enda kravet jag har är att de ska vara vidare vid benen då jag inte gillar tapered.

Om någon har tips på ett par brallor så hade det varit uppskattat! Helst svett och vattentålig men inte ett måste.

Lättast är nog att åka till sen sportbutik där dom säljer golfkläder och fråga/testa på plats
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Det verkar som om modet går mot raka byxben åtm. för damer. Om det kommer gälla även golfkolkektioner så är ditt problem ett minne blott.
Annars så vet jag att lite obskyra märken som slazenger och Ram hade ovanligt fladdriga byxben när man shoppade på sportsdirect för några år sedan.

Abacus, footjoy, Galvin green och puma körde mest taper förra året. Lindeberg har alltid varit Parnevik-smala.

Egon
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Lite beroende på hur mkt golfhipster du är kan Local Rule vara ett bra alternativ.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar