Spelade en för mig ny bana, Friibergs gk.
En trevlig bana som spelades i någon typ av "ryder cup" format, så ett korrekt resultat kan jag inte redovisa.
Första dagen mötte vi en ung tjej, collegestuderande, golftränande duktig tjej. Jag med hcp 8 fick 7 slag på henne, det är man inte direkt van vid
Vi tog en ganska tidig ledning, och jag spelade faktiskt riktigt bra, kantat med lite flyt såklart. Två birdies i rad bland annat, följt av en tredje och förlorar hålet då talangen gjorde eagle!
Andra dagen var det tvåmannascramble som svängde första nio för att vara helt jämn andra och vinst på 18:e green. 18:e spelade vi helt på partnerns boll och det avgjordes snyggt med en birdie i vilken jag inte hade något att göra...
En trevlig bana med flera olika karaktärer på hål, allt från öppen till trång park, skog och lite hedliknande på något hål. En del hål med klar risk, reward, så den var kul att spela. Skulle jag säga en sammanfattning så skulle jag väl säga att den var lite trixig. Jag tror att en medlem som kan banan bra har en klar fördel vid val av vissa linjer. Det som gjorde banan extra knepig var greenerna. Flera ganska små med en hel del lutningar, man kan verkligen sätta svåra flaggor.
Skulle jag tänka mig att spela den igen? Lätt! En trevlig atmosfär kring hela anläggningen.